Enig artikel.
De gemeenteraad neemt kennis van het benoemingsbesluit en de eedaflegging van Walter De Donder als burgemeester van de gemeente Affligem.
Met 20 stemmen voor (Lander De Backer, Walter De Donder, Tim Herzeel, Hans Cornand, Greet Van Holsbeeck, Herman Steppe, Denise De Paepe, Leen Steenhoudt, Els Van Nieuwenhove, Dirk Geeraerts, Bart Van Rossem, Maxime Buelens, Rani Berlo, Rita Van den Abbeel, Pascal Biesback, Stijn Stassijns, Guy Uyttersprot, Bert De Roeck, Elke Peeters, Ludwig Stylemans), 2 onthoudingen (Jonas Van Vaerenbergh, Thierry Timmermans)
Artikel 1.
Er wordt met ingang van heden ten behoeve van de gemeente voor het aanslagjaar 2025 een belasting geheven op het huis-aan-huis verspreiden van niet-geadresseerd reclamedrukwerk en daarmee gelijkgestelde producten.
Artikel 2 - definities.
Reclamedrukwerk: elke publicatie die er toe strekt bekendheid te geven aan commerciële activiteiten, handelszaken en merknamen en die er op gericht is potentiële klanten te bewegen gebruik te maken van de aangeboden diensten en/of producten.
Huis-aan-huis verspreiding: het systematisch achterlaten van het niet-geadresseerd drukwerk in de brievenbussen van woningen en/of gebouwen, zonder enig initiatief van de bestemmeling.
Gelijkgestelde producten: alle stalen en reclamedragers, door de adverteerder aangeboden, die diensten, producten of transacties doen gebruiken, verbruiken of aankopen. De opsomming is niet limitatief.
Niet-geadresseerd drukwerk: ieder drukwerk dat niet in een omslag met onuitwisbare vermelding van de naam en het adres van de bestemmeling wordt besteld.
Collectieve adresaanduiding per straat of gedeeltelijke adresvermelding wordt niet beschouwd als zijnde geadresseerd.
Indien verscheidene reclamedrukwerken samen worden verspreid zonder dat ze op een permanente of vaste wijze één geheel vormen, wordt ieder reclamedrukwerk als apart exemplaar beschouwd.
Eén geheel: de reclamedrukwerken die ofwel in een catalogus of een blaadje zijn opgenomen ofwel aaneen geniet of geplakt zijn waardoor de reclamedrukwerken niet losbladig zijn of waarbij het geheel een eenheid qua vorm, kleur, lay-out of ander stijlkenmerk vertoont.
Indien verscheidene reclamedrukwerken die qua vorm, kleur, lay-out of ander stijlkenmerk als afzonderlijk kunnen worden beschouwd en waarbij de meerderheid van de verscheidene reclamedrukwerken elk afzonderlijk toebehoren aan afzonderlijke adverteerders, op een in het vorige lid vermelde wijze zijn samengebracht en waarbij het geheel geen eenheid qua vorm, kleur, lay-out of ander stijlkenmerk vertoont, wordt ieder van die afzonderlijke reclamedrukwerken als een apart exemplaar beschouwd.
Regionale pers: bladen waarvan de oppervlakte voor 30% of meer wordt ingenomen door een vast redactioneel gedeelte dat lokaal informatief nieuws zonder handelskarakter bevat inzake cultuur, sport en politiek over de gemeente Affligem en haar buurgemeenten.
Bladgrootte:
Eén blad = maximum één A4 (21 cm x 29,7 cm). Als de bladgrootte kleiner is dan één A4 wordt elk blad beschouwd als één blad.
Van zodra de bladgrootte de afmetingen van een A4 overschrijdt en niet groter is dan een A3, wordt elk blad beoordeeld als twee bladen.
Van zodra de bladgrootte de afmetingen van een A3 (29,7 cm x 42 cm) overschrijdt, wordt elk blad beoordeeld als drie bladen.
Artikel 3 - belastingplichtige.
De belasting is verschuldigd door de verantwoordelijke uitgever. Wanneer de verantwoordelijke uitgever geen aangifte gedaan heeft of niet gekend is, is de belasting in afnemende volgorde verschuldigd door de genieter wiens naam, logo of embleem het niet-geadresseerde drukwerk of gelijkgesteld product draagt, de opdrachtgever van de verdeler of de verdeler zelf.
Indien de verantwoordelijke uitgever in het buitenland is gevestigd, is de belasting verschuldigd door de Belgische vestiging van de verantwoordelijke uitgever. Wanneer er geen Belgische vestiging is, is de belasting in afnemende volgorde verschuldigd door de genieter wiens naam, logo of embleem het niet-geadresseerd drukwerk of gelijkgesteld product draagt, de opdrachtgever van de verdeler of de verdeler zelf.
De genieter wiens naam, logo of embleem het niet geadresseerde drukwerk of gelijkgesteld product draagt is steeds hoofdelijk gehouden tot betaling van de belasting.
Artikel 4 - aanslagvoet.
De belasting wordt als volgt vastgesteld:
- € 0,025 per verspreid exemplaar beperkt tot tweebladig drukwerk;
- € 0,065 per verspreid exemplaar vanaf driebladig drukwerk.
Artikel 5 - berekening.
Het te betalen bedrag is verschuldigd telkens er een huis-aan-huisverspreiding van reclamedrukwerk of een daarmee gelijkgesteld product plaatsvindt. Het wordt bekomen door het in artikel 4 vermelde belastingtarief te vermenigvuldigen met het aantal brievenbussen waarover het drukwerk verdeeld wordt. Indien er slechts in een bepaald deel van de gemeente wordt verspreid, dan worden alleen de brievenbussen in dit deel in rekening gebracht. Het aantal brievenbussen wordt opgevraagd bij Bpost en wordt vastgesteld door het college van burgemeester en schepenen in het eerste kwartaal van elk dienstjaar.
Artikel 6 - vrijstellingen.
Zijn van de belasting vrijgesteld:
Artikel 7 - aangifteverplichting.
De belastingplichtige moet binnen de 15 dagen na elk verstreken kwartaal bij het gemeentebestuur aangifte doen van de in het kwartaal verspreide drukwerken, d.i. uiterlijk op 15 april, 15 juli en 15 oktober van het aanslagjaar en 15 januari van het jaar dat volgt op het aanslagjaar. De aangifte bevat alle noodzakelijke inlichtingen voor het vestigen van de aanslag. Het aangifteformulier is beschikbaar op de gemeentelijke website https://affligem.be/bestuur-en-diensten/reglementen/belastingen-en-retributies of is op eenvoudig verzoek bij het gemeentebestuur verkrijgbaar.
Als aangiftedatum geldt de datum van verzending of - bij afgifte - de datum vermeld op het ontvangstbewijs. Valt de uiterste aangiftedatum op een zaterdag of een zondag, dan wordt de vervaldag naar de eerstvolgende werkdag verplaatst.
Hierbij dient de belastingplichtige alle noodzakelijke gegevens ter beschikking te stellen, meer bepaald een specimen van het te verspreiden drukwerk, een verklaring van het aantal exemplaren en een overzicht van de straten waar het drukwerk zal verspreid worden.
Voor de periodieke verspreiding mag de aangifte bij voorbaat gedaan worden voor een volledig aanslagjaar (= een periode van hoogstens twaalf maanden).
Bij gebreke van een aangifte binnen de vastgestelde termijn of bij onvolledige, onjuiste of onnauwkeurige aangifte wordt de belastingplichtige ambtshalve belast volgens de gegevens waarover het gemeentebestuur beschikt, onverminderd het recht van bezwaar en beroep.
Vooraleer over te gaan tot ambtshalve vaststelling van de belasting zal het college van burgemeester en schepenen per aangetekende brief aan de belastingplichtige de motieven om gebruik te maken van deze procedure, de elementen waarop deze procedure wordt gebaseerd en de wijze van bepalen van de elementen, alsook het bedrag van de belasting meedelen.
De belastingplichtige beschikt over een termijn van dertig dagen, volgend op de datum van de verzending van de betekening, om de bewijzen van tegendeel schriftelijk mee te delen. Zo niet wordt de belasting vastgesteld op basis van het aantal brievenbussen bij de vastgestelde bedeling per deelgemeente.
De ambtshalve ingekohierde belasting wordt verhoogd met een bedrag gelijk aan de verschuldigde belasting, onverminderd de verschuldigde belasting en de verwijlintresten. Het bedrag van deze verhoging wordt eveneens ingekohierd.
Artikel 8 - wijze van invordering.
De belasting wordt ingevorderd door middel van een kohier en is betaalbaar binnen de twee maanden na verzending van het aanslagbiljet. Het bedrag van de belasting mag vanaf de dag van de verspreiding worden ingekohierd.
Artikel 9.
De gemeenteraadsbeslissing van 7 december 2021, houdende wijziging van het belastingreglement op het huis-aan-huis verspreiden van niet-geadresseerd reclamedrukwerk en daarmee gelijkgestelde producten - aanslagjaren 2022 tot en met 2025, wordt opgeheven met ingang van de inwerkingtreding van voorliggend belastingreglement.
Artikel 10.
Deze beslissing wordt op de gemeentelijke website bekendgemaakt.
Artikel 11.
Afschrift van deze beslissing wordt via het digitaal loket aan de heer provinciegouverneur toegestuurd.
Met 20 stemmen voor (Lander De Backer, Walter De Donder, Tim Herzeel, Hans Cornand, Greet Van Holsbeeck, Herman Steppe, Denise De Paepe, Leen Steenhoudt, Els Van Nieuwenhove, Dirk Geeraerts, Bart Van Rossem, Maxime Buelens, Rani Berlo, Rita Van den Abbeel, Pascal Biesback, Stijn Stassijns, Guy Uyttersprot, Bert De Roeck, Elke Peeters, Ludwig Stylemans), 2 onthoudingen (Jonas Van Vaerenbergh, Thierry Timmermans)
Artikel 1.
Er wordt met ingang van heden voor aanslagjaar 2025 een jaarlijkse belasting op aanplakborden en overige vaststaande reclameconstructies geheven.
Onder aanplakborden en overige vaststaande reclameconstructies wordt verstaan alle vaststaande panelen, reclamedoeken of soortgelijke constructies op muren of andere plaatsten die zichtbaar zijn vanaf de openbare weg en die een minimum oppervlakte hebben van 1m². Worden niet belast, de aanplakborden aangebracht op sportterreinen alsook alle reclame die in de zetel van zijn activiteit door een zelfstandige wordt gevoerd.
Ook tijdelijke constructies, die niet voor een volledig jaar opgesteld worden, komen in aanmerking voor deze belastingheffing.
Artikel 2.
Het bedrag van de belasting wordt vastgesteld op € 60,00 per vierkante meter of gedeelte van een vierkante meter. Desgevallend wordt, op basis van de belastingaangifte, een verrekening doorgevoerd a rato van de termijn dat de constructie opgesteld werd.
Artikel 3.
Voor de belasting wordt de nuttige oppervlakte van het bord, het doek of de constructie in aanmerking genomen d.w.z. de oppervlakte die voor aanplakking kan gebruikt worden met uitzondering van de omlijsting. Voor de muren is alleen dat gedeelte van de muur belastbaar dat werkelijk voor reclame wordt gebruikt.
Artikel 4.
De belasting is hoofdzakelijk verschuldigd door de natuurlijke of de rechtspersoon die over het recht beschikt om gebruik te maken van het aanplakbord, paneel of reclamedoek en in bijkomende orde, als de gebruiker onbekend is, door de eigenaar van de grond of van de muur waarop zich het bord of het doek bevindt.
Artikel 5.
De belastingplichtigen moeten uiterlijk 31 januari van het aanslagjaar, bij het gemeentebestuur aangifte doen van de aanplakborden waarover zij beschikking hebben, met opgave van het aantal, evenals van de oppervlakte per bord. De belastingplichtigen zijn verplicht aangifte te doen bij het gemeentebestuur door middel van een formulier, dat terug te vinden is op de gemeentelijke website https://affligem.be/bestuur-en-diensten/reglementen/belastingen-en-retributies.
De aangifte moet de toestand aangeven op 1 januari van het aanslagjaar.
Indien het gemeentebestuur, na een eerste correcte aangifte, geen bericht van wijziging van de belastingbasis heeft ontvangen van de belastingplichtige, baseert het gemeentebestuur zich op de vorige aangifte van de belastingplichtige.
Belastingplichtigen die, na een eerste correcte aangifte cfr. de toestand op 1 januari van het aanslagjaar, een wijziging van aangifte willen doen, moeten dit uiterlijk de 15e van de maand volgend op de gewijzigde toestand indienen, eveneens via het aangifteformulier van het gemeentebestuur.
Als aangiftedatum geldt de datum van verzending of, bij afgifte, de datum vermeld op het ontvangstbewijs. Valt de uiterste aangiftedatum op een zaterdag of een zondag, dan wordt de vervaldag naar de eerstvolgende werkdag verplaatst.
Artikel 6.
Bij gebrek aan aangifte, of in geval van onjuiste, onvolledige of onnauwkeurige aangifte vanwege de belastingplichtige wordt de belasting ambtshalve ingekohierd.
De ambtshalve in te kohieren belasting bestaat uit een bedrag gelijk aan het dubbel van de verschuldigde belasting. De ambtshalve inkohiering gebeurt op basis van bewijsstukken verzameld bij een rondgang door de gemeente in het laatste trimester van het aanslagjaar.
Bij de ambtshalve inkohiering wordt geen rekening gehouden met het mogelijke tijdelijke karakter van een constructie.
Artikel 7.
De belasting is niet verschuldigd voor de borden en doeken opgericht door openbare besturen, instellingen van openbaar nut en sportverenigingen.
Artikel 8.
De belasting wordt ingevorderd door middel van een kohier en is betaalbaar binnen de twee maanden na het versturen van het aanslagbiljet.
Artikel 9.
De belastingschuldige of zijn vertegenwoordiger kan bezwaar indienen bij het college van burgemeester en schepenen die als bestuurlijke overheid handelt.
Artikel 10.
De gemeenteraadsbeslissing van 25 mei 2021 houdende wijziging van het belastingreglement op aanplakborden en overige vaststaande reclameconstructies op de openbare weg- aanslagjaren 2021 tot en met 2025, wordt opgeheven met ingang van de inwerkingtreding van voorliggend belastingreglement.
Artikel 11.
Deze beslissing wordt op de gemeentelijke website bekendgemaakt.
Artikel 12.
Afschrift van deze beslissing wordt via het digitaal loket aan de heer provinciegouverneur toegestuurd.
Met 15 stemmen voor (Lander De Backer, Walter De Donder, Tim Herzeel, Hans Cornand, Greet Van Holsbeeck, Herman Steppe, Denise De Paepe, Leen Steenhoudt, Els Van Nieuwenhove, Dirk Geeraerts, Bart Van Rossem, Maxime Buelens, Rani Berlo, Rita Van den Abbeel, Pascal Biesback), 7 stemmen tegen (Stijn Stassijns, Guy Uyttersprot, Bert De Roeck, Elke Peeters, Ludwig Stylemans, Jonas Van Vaerenbergh, Thierry Timmermans)
Artikel 1.
De gemeenteraad beslist een beroep te doen op de aankoopcentrale Haviland voor de opmeting en digitalisatie van gemeentewegen overeenkomstig het bijzonder bestek 115700/DIG/2025-2028 van 29 april 2024 getiteld ‘opmeten en digitaliseren van de wegdekkwaliteit van het wegennet van de vennoten van Haviland igsv voor de dienstjaren 2025-2028’.
Artikel 2.
De gemeenteraad geeft tevens opdracht aan Haviland voor het uitvoeren van aanvullende diensten overeenkomstig bijgevoegde overeenkomst, en keurt deze overeenkomst goed.
Artikel 3.
De gemeenteraad gelast het college met de uitvoering van dit besluit, inclusief het aanduiden van de straten zoals bepaald in artikel 1, §6 van de overeenkomst en dit binnen de in het meerjarenplan voorziene budgetten / en zal in het meerjarenplan de nodige budgetten voorzien bij de eerstvolgende wijziging.
Met 15 stemmen voor (Lander De Backer, Walter De Donder, Tim Herzeel, Hans Cornand, Greet Van Holsbeeck, Herman Steppe, Denise De Paepe, Leen Steenhoudt, Els Van Nieuwenhove, Dirk Geeraerts, Bart Van Rossem, Maxime Buelens, Rani Berlo, Rita Van den Abbeel, Pascal Biesback), 7 stemmen tegen (Stijn Stassijns, Guy Uyttersprot, Bert De Roeck, Elke Peeters, Ludwig Stylemans, Jonas Van Vaerenbergh, Thierry Timmermans)
Artikel 1.
De gemeenteraad beslist een beroep te doen op de aankoopcentrale Haviland voor onderhoudswerken aan gemeentewegen overeenkomstig het bijzonder bestek 115700/2025-2028 BIS van 12 september 2024 getiteld ‘Wegenonderhoud dienstjaren 2025-2028 BIS’, en dit voor volgende percelen:
Artikel 2.
De gemeenteraad geeft tevens opdracht aan Haviland voor het uitvoeren van aanvullende diensten overeenkomstig bijgevoegde overeenkomst, en keurt deze overeenkomst goed.
Artikel 3.
De gemeenteraad gelast het college met de uitvoering van dit besluit, inclusief het aanduiden van de straten zoals bepaald in artikel 1, §6 van de overeenkomst en zal in het meerjarenplan de nodige budgetten voorzien.
Artikel 1.
De gemeenteraad neemt kennis van de oproep tot het voorstellen van vertegenwoordigers van de politieke fracties om vergaderingen van de GECORO bij te wonen.
Artikel 2.
De politieke fracties stellen volgende personen voor om de GECORO bij te wonen ter vertegenwoordiging van hun politieke fractie:
Deze selectie wordt gecommuniceerd naar de dienst RO via ruimtelijkeordening@affligem.be.
Artikel 1.
De gemeenteraad gaat akkoord voor de einddatum van de samenstelling van de GECORO voor de legislatuur 2025-2030 vast te leggen op 31 mei 2025.
Artikel 2.
Afschrift van deze beslissing wordt voor passend gevolg aan de dienst ruimtelijke ordening en stedenbouw gegeven.
Artikel 1.
De gemeenteraad neemt kennis van de conceptnota, versie september 2024 van het beleidsplan ruimte.
Aangezien Lokaal bestuur Affligem sinds 2023 niet langer deel uitmaakt van het werkingsgebied van Het Vlaamse Woonanker is het aan te raden om uit te treden.
- Affligem blijft aandeelhouder en verwerft als bestaande aandeelhouder van het Vlaamse Woonanker aandelen in het kader van vennootschapsrechtelijke herstructureringsoperaties in de andere woonmaatschappij(en).
- Affligem draagt haar aandelen over aan het Vlaamse Gewest of de provincie Vlaams-Brabant, de gemeenten en OCMW’s die in het werkingsgebied van de vennootschap gelegen zijn met dien verstande dat elke overdracht van aandelen moet betekend worden aan de vennootschap; deze optie geldt uiteraard onder voorbehoud van de bereidheid tot aankopen van de aandelen door het Vlaamse Gewest of de provincie Vlaams-Brabant, de gemeenten en OCMW’s die in het werkingsgebied van de vennootschap gelegen zijn.
- Affligem treedt uit en ontvangt maximum de nominale waarde van de werkelijke gestorte en nog niet terugbetaalde inbreng in het vermogen van de Vennootschap, zoals geboekt op het ogenblik van de inbreng. Voor wat de uittredingsperiode betreft, stelt artikel 5:154 WVV dat, tenzij de statuten anders bepalen, de aandeelhouders slechts kunnen uittreden gedurende de eerste zes maanden van het boekjaar. Artikel 34 §1 van de statuten van HVW wijkt niet van deze periode af maar bevestigt dat een uittreding slechts kan binnen de eerste zes maanden van het boekjaar.
Artikel 1.
De gemeente Affligem treedt uit de vennootschap 'Het Vlaamse Woonanker' en vraagt hierbij de terugbetaling van de maximum nominale waarde van de werkelijke gestorte en nog niet terugbetaalde inbreng in het vermogen van de vennootschap.
Artikel 2.
Het Vlaamse Woonanker wordt van deze beslissing op de hoogte gebracht.
Artikel 3.
Afschrift van deze beslissing zal aan de financiële dienst worden gegeven.
Artikel 1.
Mevrouw Leen Steenhoudt, gemeenteraadslid, wonende Eikenlaan 14 te 1790 Affligem wordt aangeduid als vertegenwoordiger op de algemene vergaderingen van De Lijn, voor de periode van heden tot het einde van de gemeentelijke legislatuur.
Artikel 2.
Mevrouw Els Van Nieuwenhove, gemeenteraadslid, wonende Hof Terelst 2 te 1790 Affligem wordt aangeduid als plaatsvervangende vertegenwoordiger op de algemene vergaderingen van De Lijn, voor de periode van heden tot het einde van de gemeentelijke legislatuur.
Artikel 3.
Afschrift van deze beslissing zal ter kennisgeving aan De Lijn, p/a Motstraat 20 te 2800
Mechelen - Algemeen.Secretariaat@delijn.be, alsook aan de gemeentelijke afgevaardigde in de vervoersmaatschappij worden toegestuurd.
Het jaarverslag van de raad van bestuur, inclusief het verslag waarin rekenschap wordt gegeven van zijn beleid en inclusief de klachtenrapportering (ter kennisgeving)
Artikel 1.
De gemeenteraad beslist goedkeuring te verlenen aan alle punten op de agenda van de algemene vergadering van Providentia op 8 mei 2025:
Het jaarverslag van de raad van bestuur, inclusief het verslag waarin rekenschap wordt gegeven van zijn beleid en inclusief de klachtenrapportering (ter kennisgeving)
Het verslag van de commissaris (controleverslag) (ter kennisgeving)
De jaarrekening 2024 (ter goedkeuring)
Aanwending van het resultaat (ter goedkeuring)
Kwijting aan de bestuurders (na goedkeuring van de jaarrekening) (ter goedkeuring)
Kwijting aan de commissaris (na goedkeuring van de jaarrekening) (ter goedkeuring)
Ontslag en benoeming bestuurders en waarnemers (ter goedkeuring)
Benoeming commissaris-revisor (ter goedkeuring)
Vastlegging presentiegeld (ter goedkeuring)
Terugblik 2024 en perspectief 2025 (ter kennisgeving)
Varia
Artikel 2.
De reeds door de gemeenteraad van 18 maart 2025 gevolmachtigde gemeentelijke afgevaardigde of plaatsvervangend afgevaardigde (cq. mevrouw Leen Steenhoudt en plaatsvervangend mevrouw Denise De Paepe) te mandateren hun stemgedrag af te stemmen op de beslissing genomen in de gemeenteraad van heden inzake voormeld artikel 1 van deze gemeeenteraadsbeslissing.
Artikel 3.
Afschrift van deze beslissing zal ter kennisgeving aan Providentia Cvba, Brusselsesteenweg 191 te 1730 Asse, hetzij via elektronische post, info@providentia.be, worden toegestuurd.
Artikel 1.
De gemeenteraad beslist goedkeuring te verlenen aan alle punten op de agenda van de Algemene vergadering Creat Services dv van 17 juni 2025 en de daarbij behorende documentatie nodig voor het onderzoek van de agendapunten:
Artikel 2.
De gemeenteraad draagt de aangeduide vertegenwoordiger / plaatsvervangend vertegenwoordiger, Hans Cornand of plaatsvervangend Tim Herzeel op om namens het bestuur alle akten en bescheiden met betrekking tot de Algemene Vergadering van Creat Services dv vastgesteld op 17 juni 2025, te onderschrijven en zijn stemgedrag af te stemmen op het in de beslissing van de gemeenteraad van heden bepaalde standpunt met betrekking tot de agendapunten van voormelde Algemene Vergadering.
Artikel 3.
Een afschrift van dit besluit zal verzonden worden:
Met 15 stemmen voor (Lander De Backer, Walter De Donder, Tim Herzeel, Hans Cornand, Greet Van Holsbeeck, Herman Steppe, Denise De Paepe, Leen Steenhoudt, Els Van Nieuwenhove, Dirk Geeraerts, Bart Van Rossem, Maxime Buelens, Rani Berlo, Rita Van den Abbeel, Pascal Biesback), 7 stemmen tegen (Stijn Stassijns, Guy Uyttersprot, Bert De Roeck, Elke Peeters, Ludwig Stylemans, Jonas Van Vaerenbergh, Thierry Timmermans)
Artikel 1.
De agendapunten van de gewone algemene vergadering van Haviland Intercommunale dd. 18 juni 2025 worden goedgekeurd.
Artikel 2.
De reeds gevolmachtigde effectieve afgevaardigde (Maxime Buelens) en plaatsvervangend afgevaardigde (Leen Steenhoudt) - gedurende de huidige legislatuur – is gemandateerd om de agendapunten op de Gewone Algemene Vergadering van Haviland Intercommunale dd. 18 juni 2025 goed te keuren.
Artikel 3.
Het College van Burgemeester en Schepenen wordt gelast met de uitvoering van dit besluit.
Afschrift van deze beslissing zal aan de Intercommunale Haviland, p/a Brusselsesteenweg 617 te 1731 Asse (Zellik) – t.a.v. mevr. Ann Scheys, Ann.Scheys@Haviland.be worden toegestuurd.
Met 7 stemmen voor (Stijn Stassijns, Guy Uyttersprot, Bert De Roeck, Elke Peeters, Ludwig Stylemans, Jonas Van Vaerenbergh, Thierry Timmermans), 15 stemmen tegen (Lander De Backer, Walter De Donder, Tim Herzeel, Hans Cornand, Greet Van Holsbeeck, Herman Steppe, Denise De Paepe, Leen Steenhoudt, Els Van Nieuwenhove, Dirk Geeraerts, Bart Van Rossem, Maxime Buelens, Rani Berlo, Rita Van den Abbeel, Pascal Biesback)
Dit punt werd verworpen.
Met 7 stemmen voor (Stijn Stassijns, Guy Uyttersprot, Bert De Roeck, Elke Peeters, Ludwig Stylemans, Jonas Van Vaerenbergh, Thierry Timmermans), 15 stemmen tegen (Lander De Backer, Walter De Donder, Tim Herzeel, Hans Cornand, Greet Van Holsbeeck, Herman Steppe, Denise De Paepe, Leen Steenhoudt, Els Van Nieuwenhove, Dirk Geeraerts, Bart Van Rossem, Maxime Buelens, Rani Berlo, Rita Van den Abbeel, Pascal Biesback).
Dit punt werd verworpen.
De antwoorden op bovenstaande vragen vind je terug in het zittingsverslag van de gemeenteraad van 22 april 2025.
De antwoorden op bovenstaande vragen vind je terug in het zittingsverslag van de gemeenteraad van 22 april 2025.
De notulen van de vorige zitting van 18 maart 2025 worden goedgekeurd.
Het zittingsverslag van 18 maart 2025 wordt goedgekeurd.
De gemeenteraad neemt kennis van de bovenstaande evenementen in Affligem.
Namens Gemeenteraad,
Frédéric Pipelers
algemeen directeur
Lander De Backer
voorzitter