Artikel 1.
Toelating wordt verleend van 11 februari 2025 tot en met 25 februari 2025 aan de aanvrager om aanvullende verkeerstekens op de openbare weg te plaatsen zoals bepaald in dit besluit. Deze toelating is geldig voor de duur van de werken die de aanvrager zal uitvoeren in de Gootberg 16-10A (F3.16), 10-6 (F3.17), 1-9 (F3.20) en 11-19 (F3.21) in 1790 Affligem. Alles wordt dagelijks opgeruimd na de werken. Afsluiten straat met omleiding. Verlenging tot en met 5 maart 2025. Tweede verlenging tot en met 7 maart 2025.
Artikel 2.
Er zal gewerkt worden in verschillende fases. Er mag pas gestart worden aan een fase wanneer de vorige fase volledig afgewerkt is. Dit omwille van de verkeersveiligheid.
Artikel 3.
De fases worden opgedeeld in stukken van maximum 50 meter om de hinder tot een minimum te beperken, er wordt parkeerverbod over de gehele werfzone geplaatst.
Artikel 4.
Signalisatie.
De signalisatie- en omleidingsplannen bijgevoegd aan deze beslissing en opgemaakt door de aannemer, wordt goedgekeurd.
In alle fasen wordt de straat tijdelijk afgesloten en wordt een omleiding ingesteld.
De aannemer dient te voorzien in nadarhekken ter hoogte van de werkput. De zwakke weggebruikers worden voorzien van een veilige zone.
Artikel 5.
De signalisatie van de werken moet aangebracht worden met de meeste zorg en moet tijdens de volledige duur van de werken zuiver en in stand gehouden worden zodanig dat zij voor de weggebruikers identificeerbaar blijft.
Artikel 6.
Deze toelating moet zich op de werf bevinden en vertoond worden op elk verzoek van de bevoegde overheid.
Artikel 7.
De werken mogen slechts beginnen wanneer de signalisatie volledig aangebracht is.
Artikel 8.
§1. Al de verkeersborden moeten van het retroflecterend type of van het type met eigen verlichting zijn.
§2. De afwisselende witte en rode strepen op de hekken, de bakens en de verkeerkegels moeten retroflecterend zijn.
§3. De bepalingen betreffende de afmetingen en de plaatsing van de verkeerstekens, voorzien in het ministerieel besluit van 11 november 1976, waarbij de minimumafmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens worden bepaald, zijn van toepassing.
§4. De signalisatie moet conform zijn aan de bepalingen uit het standaardbestek 250 voor de wegenbouw.
Artikel 9.
Buiten de werkuren, onder meer 's avonds evenals gedurende het weekend en telkens als het werk voor een bepaalde tijd onderbroken wordt, worden de verkeersborden die er dan niet meer nodig zijn, bedekt of weggenomen.
Artikel 10.
§1. Wanneer een verlichtingstoestel is voorzien, werkt het tussen het vallen van de avond en het aanbreken van de dag en in alle omstandigheden wanneer het niet meer mogelijk is duidelijk te zien tot op een afstand van ongeveer tweehonderd meter.
§2. Bij helder weer moet de verlichting de signalisatie zichtbaar maken op ten minste 150 meter.
Artikel 11.
Indien aan het begin van de werf een hek geplaatst wordt, beslaat het een breedte die minstens gelijk is aan deze welk nodig is om de werken in alle veiligheid te kunnen uitvoeren.
Artikel 12.
De aanvrager is gehouden de voorschriften van het ministerieel besluit van 7 mei 1999 betreffende het signaleren van werken en verkeersbelemmeringen op de openbare weg, na te leven.
Artikel 13.
Indien de signalisatie niet werd aangebracht volgens de vigerende wettelijke voorschriften, zal dit door toedoen van het gemeentebestuur gebeuren op kosten van de aanvrager.
Artikel 14.
De uitvoerder van de werken is gehouden een bord te plaatsen op de werf met vermelding van de naam van de opdrachtgever (firma), alsook het telefoonnummer van een verantwoordelijke van de firma welke de werken laat uitvoeren.
Artikel 15.
Alle herstellingen dienen uitgevoerd te worden volgens het typebestek 250 van de Vlaamse Gemeenschap.
Artikel 16.
De werkput moet na de werken hersteld zijn conform TB250. Indien de werkput niet definitief hersteld wordt, zal de werkput tijdelijke hersteld worden in klinkers, dit voor het beschermen van de zwakke weggebruikers.
Artikel 17.
De aanvrager zal een drietal dagen voorafgaandelijk aan de werken alle aangelanden verwittigen.
Artikel 18.
De aanvrager zal een drietal dagen voorafgaandelijk aan de werken een e-mail sturen naar de dienst openbarewerken@affligem.be en aan de politiezone TARL pz.tarl.wijk.affligem@police.belgium.eu met de exacte startdatum.
Artikel 19.
De aanvrager dient de dienst openbare werken een foto te bezorgen van de definitieve herstelling van de werkput.
Artikel 20.
Er wordt maximaal gewerkt buiten de rijweg. Indien de rijweg toch opgebroken dient te worden, neemt de aannemer contact op met de dienst openbare werken van de gemeente Affligem via openbarewerken@affligem.be.
Artikel 21.
Het herstel van het fietspad in rode beton dient - indien van toepassing - zeer nauwkeurig te worden uitgevoerd, over zijn ganse breedte en van voeg tot voeg - minimum 2,50 meter (TB 250). De snelbeton (met een maximale uithardingstijd van 5 dagen) dient te worden aangeleverd in de rode kleur vanuit de centrale. Indien het fietspad na het einde van de werken niet definitief hersteld wordt, zal het fietspad tijdelijk hersteld worden in klinkers, dit voor het beschermen van de zwakke weggebruikers.
Artikel 22.
De aanvrager zal instaan voor de ophaling van het huisvuil (ofwel doorgang verlenen aan Ilva ofwel een ophaalpunt voorzien). Hiervoor zal de aanvrager contact opnemen met Ilva; wegenwerken@ilva.be en/of info@ilva.be.
Artikel 23.
De aanvrager zal, indien van toepassing, De Lijn informeren over de geplande werken en de mogelijke hinder, omleidingen.vvrvlaamserand@delijn.be.
Artikel 24.
De aanvrager zal alle hulpdiensten in kennis stellen van de wegeniswerken (met omleidingsplan indien van toepassing), mobiliteit@zvbw.be.