- de vastgelegde doelstellingen bereikt en de risico’s om deze te bereiken kent en beheerst;
- wetgeving en procedures naleeft;
- over betrouwbare financiële en beheersrapportering beschikt;
- op een effectieve en efficiënte wijze werkt en de beschikbare middelen economisch inzet;
- de activa beschermt en fraude voorkomt.
Artikel 1.
De raad neemt kennis van de rapportering inzake de organisatiebeheersing 2021.
De ontvangstkredieten met betrekking tot deze retributies zijn voorzien in het meerjarenplan op budgetsleutels ACT 2.3.5.6/0959-00/7039400 en GBB/0521-00/7031190.
Met 14 stemmen voor (Gerda Van Geite, Walter De Donder, Tim Herzeel, Herman Steppe, Hans Cornand, Greet Van Holsbeeck, Denise De Paepe, Leen Steenhoudt, Els Van Nieuwenhove, Johan Guns, Jill Rollier, Aster Van Avermaet, Jeroen Roelandt, Dirk Geeraerts), 7 stemmen tegen (Stijn Stassijns, Guy Uyttersprot, Belinda Everaert, Bert De Roeck, Jonas Van Vaerenbergh, Elke Van den Winckel, Jeroen Trappers)
Artikel 1.
De bevoegdheid tot het vaststellen van de retributietarieven voor de periode van 6 september 2022 tot en met 31 december 2025 in het kader van culturele activiteiten wordt gedelegeerd aan het college van burgemeester en schepenen.
Artikel 2.
De delegatie gebeurt onder de uitdrukkelijke toepassing van de hieronder vermelde voorwaarden.
Artikel 3.
De retributies voor de culturele activiteiten zijn verschuldigd door de deelnemers aan de activiteiten of door de ouders of de persoon die het hoederecht heeft over de kinderen die deelnemen aan de activiteit.
Artikel 4.
De retributies worden geheven op het ogenblik van het kenbaar maken van de deelname aan de culturele activiteit en dienen op dat moment onmiddellijk vereffend te worden.
Indien onmiddellijke vereffening niet tot de mogelijkheden behoort, wordt er een factuur opgemaakt. Deze facturen zijn betaalbaar op de opgegeven rekening van het gemeentebestuur.
Het toegangsbewijs voor deelname aan de activiteit, wordt in elk geval pas toegekend na betaling van de verschuldigde retributie.
Bij weigering van betaling van de retributie in der minne, zijn de bepalingen uit het retributiereglement voor de innings- en aanmaningskosten van openstaande niet-fiscale schuldvorderingen van toepassing.
Artikel 5.
Deze beslissing zal op de gemeentelijke website bekendgemaakt worden, net zoals toekomstige beslissingen van het college van burgemeester en schepenen, houdende vaststelling van de tarieven m.b.t. culturele activiteiten.
Artikel 6.
Afschrift van deze beslissing wordt via het digitaal loket aan de heer provinciegouverneur toegestuurd.
Met 14 stemmen voor (Gerda Van Geite, Walter De Donder, Tim Herzeel, Herman Steppe, Hans Cornand, Greet Van Holsbeeck, Denise De Paepe, Leen Steenhoudt, Els Van Nieuwenhove, Johan Guns, Jill Rollier, Aster Van Avermaet, Jeroen Roelandt, Dirk Geeraerts), 7 stemmen tegen (Stijn Stassijns, Guy Uyttersprot, Belinda Everaert, Bert De Roeck, Jonas Van Vaerenbergh, Elke Van den Winckel, Jeroen Trappers)
Artikel 1.
Er wordt ten behoeve van de gemeente voor de periode van 6 september 2022 tot en met 31 december 2025 een retributie vastgesteld voor het ter beschikking stellen en/of verkopen van materialen enerzijds en voor de prestaties geleverd door de gemeentewerklieden anderzijds.
Artikel 2.
Elke aanvraag voor het inzetten van gemeentewerklieden, of voor het gebruik van materiaal dient schriftelijk (per brief, per mail of via de gemeentelijke webshop) gericht te worden aan het college van burgemeester en schepenen.
Artikel 3.
De retributie voor het inzetten van gemeentewerklieden wordt bepaald als volgt:
Artikel 4.
Het college van burgemeester en schepenen wordt gemachtigd de tarieven vast te stellen voor producten van allerlei aard, die voor de Affligemse bevolking als nuttig worden beschouwd en waarbij het niet mogelijk of aangewezen is de werkelijke kostprijs aan te rekenen.
Artikel 5.
Deze retributie is verschuldigd door de persoon, het gezin of door het privé of openbaar organisme, die de dienst of de aankoop bij het bestuur aanvraagt. Ook voor dienstverleningen die via de lokale politie door een derde bij de gemeentelijke diensten worden aangevraagd, geldt dit retributiereglement. De retributie moet betaald worden hetzij binnen de 30 dagen na de toezending van de afrekening, hetzij contant bij aflevering van de producten.
Indien de betaling van de factuur niet is geschied binnen de 30 dagen na toezending, zal er eerst een gewone aanmaning verstuurd worden. Bij het uitblijven van een gevolg zal een aangetekende aanmaning volgen en zal er een supplementair bedrag van € 10,00 gevorderd worden, ten laste van de persoon die de retributie verschuldigd is. Vervolgens en steeds in het geval van niet-betaling, zal het dossier voor invordering toegestuurd worden aan de gerechtsdeurwaarder. De gerechtsdeurwaarder zal de procedure verderzetten volgens de regels van het gemeen recht via een grondige fase van invordering in der minne teneinde de invordering langs gerechtelijke weg te vermijden.
In geval van niet betaling na de door de gerechtsdeurwaarder ondernomen pogingen in der minne, zal deze laatste de invordering verderzetten via gerechtelijke weg. De gedane onkosten, rechten en uitgaven in alle fasen van de invordering van de verschuldigde bedragen zijn ten laste van de schuldenaar van de vergoeding en worden toegevoegd aan de initiële tarieven (bedrag van de vergoeding en dossierkosten) te betalen door de schuldenaar.
Deze onkosten, rechten en uitgaven worden berekend overeenkomstig het koninklijk besluit van 30 november 1976 tot vaststelling van het tarief voor akten van gerechtsdeurwaarders in burgerlijke en handelszaken en van het tarief van sommige toelagen.
De invordering van het betwiste gedeelte van de retributie zal geschieden langs burgerrechtelijke weg.
Artikel 6.
In afwijking van bovenvermelde tarieven, wordt voor de inzet van de werklieden voor het reinigen van de vloer in nat van de evenementenhal een forfaitair bedrag aangerekend zoals vermeld in het betreffende verhuurreglement.
Artikel 7.
In afwijking van bovenvermelde tarieven wordt er voor het ter beschikking stellen van materialen voor erkende en niet-erkende verenigingen een bedrag aangerekend, als volgt bepaald:
Materiaal Prijs/stuk (erkende) Prijs/stuk (niet-erkende vereniging)
Podiumelementen: € 2,00 € 4,00
Nadarhek: € 2,00 € 4,00
Aanhangwagen: € 20,00 € 40,00
Kiosk: € 150,00 € 300,00
Waarborg: € 200,00 per soort ontleend materiaal.
Gemeentelijke adviesraden, Affligemse scholen en wijkfeesten kunnen ook van deze dienstverlening gebruik maken aan de tarieven van de erkende verenigingen.
Jeugdverenigingen erkend door de gemeentelijke jeugdraad en verenigingen erkend door de gemeentelijke cultuurraad onder categorie III, zoals bepaald in het subsidie-reglement van de cultuurraad Affligem d.d. 18 november 2008, kunnen jaarlijks voor één activiteit (maximum vier enkele ritten) gratis gebruik maken van vervoer.
Voor evenementen op het grondgebied waarbij, in het kader van de veiligheid, meer dan 40 nadars worden aangevraagd (bijvoorbeeld voor wielerwedstrijden op de openbare weg), wordt het ter beschikking stellen van deze nadarhekken een plafond van € 80,00 ingesteld.
Artikel 8.
Van bovenvermelde tarieven zijn vrijgesteld de verenigingen die instaan voor de organisatie van historisch gegroeide kermissen, zoals bepaald in categorie II van het subsidiereglement van de cultuurraad d.d. 18.11.2018. Deze vrijstelling geldt enkel voor de verleende dienst in het kader van de georganiseerde kermissen.
Artikel 9.
Deze beslissing wordt op de gemeentelijke website bekendgemaakt.
Artikel 10.
Afschrift van deze beslissing wordt via het digitaal loket aan de heer provinciegouverneur toegestuurd.
De opvolgingsrapportering moet de raadsleden een stand van zaken geven van de uitvoering van de prioritaire acties en moet ze toelaten om de evolutie van de uitgaven en de ontvangsten van het lopende jaar op te volgen en die te vergelijken met de planning.
Artikel 1.
De gemeenteraad neemt kennis van de opvolgingsrapportering over het eerste semester van 2022.
Project | Totale kost project (zonder kostprijs inzet bestaand personeel) | Totale subsidie project | Netto door het bestuur te financieren bijkomende kost |
Digitale aanvraagformulieren | € 144.044,57 | € 126.682,92 | € 17.361,65 |
Digitale archivering papieren stukken begraafplaatsen | € 50.000,00 | € 40.000,00 | € 10.000,00 |
Digitale verwerking en archivering van inkomende cliëntdocumenten | € 26.285,83 | € 24.632,29 | € 1.653,53 |
Mobiele cliëntopvolging en persoonlijke planningstool | € 34.558,96 | € 40.268,98 | - € 5.710,02 |
Koppeling omgevingstoepassing met Mijn Burgerprofiel | € 5.824,01 | € 4.962,84 | € 861,17 |
Digitale archivering papieren stukken omgeving | € 134.686,87 | € 113.494,95 | € 21.191,92 |
Elektronische uitgaande facturen met low-touch betaalmogelijkheid | € 40.795,04 | € 35.312,39 | € 5.482,65 |
Digitaal debiteurenbeheer | € 41.312,43 | € 38.468,12 | € 2.844,31 |
Digitale ondertekening en archivering van uitgaande briefwisseling | € 33.956,59 | € 27.798,00 | € 6.158,59 |
Hybride beraadslagingsysteem + innovatieve burgerparticipatie | € 175.554,98 | € 149.040,34 | € 26.514,64 |
Systeem voor digitale projectopvolging | € 151.198,58 | € 133.002,50 | € 18.196,08 |
TOTAAL | € 838.217,86 |
€ 752.426,97 |
€ 85.790,89 |
Artikel 1.
De gemeenteraad gaat ermee akkoord de subsidieaanvraag voor de grootschalige (oproep 6) en thematische transformatie (oproep 7) 'Totaalbeeld op digitale en inclusieve klantenbenadering' als penhouder in te dienen bij de Vlaamse overheid en dit ten behoeve van lokaal bestuur Affligem en alle partnerbesturen die hun deelname bevestigden door het ondertekenen van de samenwerkingsovereenkomst.
Artikel 2.
De burgemeester en de algemeen directeur worden gemachtigd de samenwerkingsovereenkomsten met de partnerbesturen te ondertekenen.
Artikel 3.
Het college van burgemeester en schepenen wordt gemachtigd alle toekomstige administratieve formaliteiten en beslissingen te treffen, die nodig zijn voor het finaliseren van de subsidieaanvragen enerzijds en voor het uitrollen van de verschillende gesubsidieerde projecten anderzijds.
Artikel 4.
De gemeenteraad gaat ermee akkoord de benodigde kredieten aan ontvangsten- en aan uitgavenzijde in te schrijven bij de eerstvolgende meerjarenplanwijziging.
Artikel 2.
Kort parkeren
Met 15 stemmen voor (Gerda Van Geite, Walter De Donder, Tim Herzeel, Herman Steppe, Hans Cornand, Greet Van Holsbeeck, Denise De Paepe, Leen Steenhoudt, Els Van Nieuwenhove, Johan Guns, Jill Rollier, Jonas Van Vaerenbergh, Aster Van Avermaet, Jeroen Roelandt, Dirk Geeraerts), 6 onthoudingen (Stijn Stassijns, Guy Uyttersprot, Belinda Everaert, Bert De Roeck, Elke Van den Winckel, Jeroen Trappers)
Artikel 1.
De aankoop, om reden van openbaar nut, van twee percelen grond gelegen in de deelgemeente Essene - Ternatsestraat 51 -, kadastraal bekend onder Affligem 2de afdeling Essene, sectie B nummers 266P en 265L, en met een totale oppervlakte van 7 a 47 ca, eigendom van Omer Nevens, wonende Vossestraat 56 te 1730 Asse, voor een totaal bedrag van € 167.480,00 (venale waarde) wordt goedgekeurd.
Artikel 2.
De gemeenteraad keurt de opname van de percelen, eens verworven, door het Lokaal Bestuur in het openbaar domein van Affligem goed.
Artikel 3.
Aan notaris De schepper wordt opdracht gegeven de notariële akte op te stellen.
Artikel 4.
Het college van burgemeester en schepenen wordt belast met de afhandeling van de aankoop zoals o.a. de goedkeuring van de ontwerpakte.
Artikel 5.
De voorzitter van de gemeenteraad en de algemeen directeur worden belast met de ondertekening van de akte.
Artikel 6.
Afschrift van deze beslissing zal aan de financiële dienst worden gegeven.
Artikel 1.
De gemeenteraad stemt in met de ontwerpakte (zoals in bijlage), opgemaakt door de afdeling Vastgoedtransacties van de Vlaamse overheid, betreffende de aankoop van 1 perceel grond, gelegen binnen het GNOP 1 gebied, kadastraal gekend als Affligem, 1e Afdeling Teralfene, sectie B perceelnummer 198R met een totale oppervlakte van 849 m² (achthonderd negenveertig vierkante meter), eigendom van Roger Schauwers (1/3) wonende Heuvelstraat 42 te 1730 Asse en Françine Schauwers (2/3) wonende Hanenstraat 5 te 9255 Buggenhout.
Artikel 2.
De gemeenteraad gaat akkoord met de aankoopprijs voor een totaalbedrag van 3.396,00 € (drieduizend driehonderd zesennegentig euro) (inclusief wederbeleggingsvergoeding, exclusief registratie- en notariële kosten).
Artikel 3.
De gemeenteraad stemt in met de ontwerpakte, opgemaakt door de afdeling Vastgoedtransacties van de Vlaamse overheid, betreffende de pachtbeëindiging op naam van Veehandel Vermeir (Broekstraat 81 te 1790 Affligem), voor het perceel 198R.
Artikel 4.
De Afdeling Vastgoedtransacties van de Vlaamse overheid wordt belast met het verlijden van de akte voor verwerving én de akte voor pachtbeëindiging onder opschortende voorwaarde van verwerving.
Artikel 5.
De opdracht wordt gegeven aan de Vlaams commissaris om de gemeente bij ondertekening te vertegenwoordigen.
Artikel 6.
Bij overschrijving van de akte wordt ontslag verleend aan de Algemene Administratie van de Patrimoniumdocumentatie tot het nemen van een ambtshalve inschrijving.
Artikel 7.
Het College van Burgemeester en Schepenen wordt, na het verlijden van de akten, belast met het opmaken van een gebruiksconcessie met bovengenoemde Veehandel Vermeir voor perceel 198R volgens het model voor het GNOP1-gebied.
Artikel 8.
Het College van Burgemeester en Schepenen wordt, na het verlijden van de akten, belast met het opnemen van het perceel 198R in de onderhandse jachtverpachting met Jachtgroep Blereghem volgens model zoals opgemaakt voor GNOP1-gebied.
Artikel 9.
Een afschrift van deze beslissing zal worden toegestuurd aan de De Afdeling Vastgoedtransacties, het Regionaal Landschap Pajottenland & Zennevallei vzw en de gemeentelijke diensten Financiën en Leefmilieu.
Collegebeslissing van 18 januari 2022 met het akkoord tot het afsluiten van een verkoopbelofte voor perceelnummer 550W.
Gemeenteraadsbeslissing van 15 februari 2022 met akkoord tot de aankoop van perceelnummer 550W.
Artikel 1.
De gemeenteraad stemt in met de ontwerpakte (zoals in bijlage), opgemaakt door de afdeling Vastgoedtransacties van de Vlaamse overheid, betreffende de aankoop van 1 perceel grond, gelegen binnen het GNOP 2 gebied, kadastraal gekend als Affligem, 3e Afdeling Teralfene, sectie A perceelnummer 550W met een totale oppervlakte van honderdentien vierkante meter (110 m²), eigendom van Arys Alfons (1/2) wondende Affligemstraat 64 te 1742 Ternat (Sint-Katherina-Lombeek) en Arys Rosa (1/2/) wonende Abdijstraat 12 te 9310 Aalst (Baardegem).
Artikel 2.
De gemeenteraad gaat akkoord met de aankoopprijs voor een totaalbedrag van vierhonderd en twaalf euro vijftig eurocent (412,50 €) (inclusief wederbeleggingsvergoeding, exclusief registratie- en notariële kosten).
Artikel 3.
De Afdeling Vastgoedtransacties van de Vlaamse overheid wordt belast met het verlijden van de akte voor verwerving.
Artikel 4.
De opdracht wordt gegeven aan de Vlaams commissaris om de gemeente bij ondertekening te vertegenwoordigen.
Artikel 5.
Bij overschrijving van de akte wordt ontslag verleend aan de Algemene Administratie van de Patrimoniumdocumentatie tot het nemen van een ambtshalve inschrijving.
Artikel 6.
Een afschrift van deze beslissing zal worden toegestuurd aan de Afdeling Vastgoedtransacties, het Regionaal Landschap Pajottenland & Zennevallei vzw en de gemeentelijke diensten Financiën en Leefmilieu.
Artikel 1.
De gemeenteraad stemt in met de ontwerpakte (zoals in bijlage), opgemaakt door de afdeling Vastgoedtransacties van de Vlaamse overheid, betreffende de aankoop van 1 perceel grond, gelegen binnen het GNOP 2 gebied, kadastraal gekend als Affligem, 3e Afdeling Teralfene, sectie A perceelnummer 603E met een totale oppervlakte van duizendzeshonderddertig vierkante meter (1630 m²), eigendom van Maria De Bolle wonende Bellestraat 218 te 1790 Affligem.
Artikel 2.
De gemeenteraad gaat akkoord met de aankoopprijs voor een totaalbedrag van vierduizend achthonderd negentig euro (4.890,00 €) (inclusief wederbeleggingsvergoeding, exclusief registratie- en notariële kosten).
Artikel 3.
De Afdeling Vastgoedtransacties van de Vlaamse overheid wordt belast met het verlijden van de akte voor verwerving.
Artikel 4.
De opdracht wordt gegeven aan de Vlaams commissaris om de gemeente bij ondertekening te vertegenwoordigen.
Artikel 5.
Bij overschrijving van de akte wordt ontslag verleend aan de Algemene Administratie van de Patrimoniumdocumentatie tot het nemen van een ambtshalve inschrijving.
Artikel 6.
Een afschrift van deze beslissing zal worden toegestuurd aan de Afdeling Vastgoedtransacties, het Regionaal Landschap Pajottenland & Zennevallei vzw en de gemeentelijke diensten Financiën en Leefmilieu.
Artikel 1.
De gemeenteraad stemt in met de ontwerpakte (zoals in bijlage), opgemaakt door de afdeling Vastgoedtransacties van de Vlaamse overheid, betreffende de aankoop van 2 percelen grond, gelegen binnen het GNOP 2 gebied, kadastraal gekend als Affligem, 3e Afdeling Teralfene, sectie A perceelnummer 593A met een totale oppervlakte van drie are vijfenzestig centiare (3a 65ca) en perceelnummer 593B met een totale oppervlakte van drie are vijfenzestig centiare (3a 65ca) eigendom van Frederik De Wagter & Maria Mertens (1/5) wonende Daalstraat 70 te 1790 Affligem en Rita Mertens (1/5) wonende Driesstraat 139 te 1790 Affligem en Jan Mertens (1/5) wonende Driehoekstraat 122 te 9660 Brakel en Anne Mertens (1/5) wonende Krekelweg 30 te 1790 Affligem en Luc Mertens (1/5) wonende Mieregemstraat 186 te 1785 Merchtem.
Artikel 2.
De gemeenteraad gaat akkoord met de aankoopprijs voor een totaalbedrag van tweeduizend honderd negentig euro ( 2.190,00 €) (inclusief wederbeleggingsvergoeding, exclusief registratie- en notariële kosten).
Artikel 3.
De Afdeling Vastgoedtransacties van de Vlaamse overheid wordt belast met het verlijden van de akte voor verwerving.
Artikel 4.
De opdracht wordt gegeven aan de Vlaams commissaris om de gemeente bij ondertekening te vertegenwoordigen.
Artikel 5.
Bij overschrijving van de akte wordt ontslag verleend aan de Algemene Administratie van de Patrimoniumdocumentatie tot het nemen van een ambtshalve inschrijving.
Artikel 6.
Een afschrift van deze beslissing zal worden toegestuurd aan de Afdeling Vastgoedtransacties, het Regionaal Landschap Pajottenland & Zennevallei vzw en de gemeentelijke diensten Financiën en Leefmilieu.
Artikel 1.
De gemeenteraad gaat akkoord met de verklaring tot het stellen van een gratis grondafstand met een oppervlakte van 39,99 m² aan de gemeente, zoals voorzien in de omgevingsaanvraag 2022/0007-VK van 9 maart 2022, voor het afleveren van een omgevingsvergunning voor verkavelen van een goed, Kwezelsweg te 1790 Affligem met als kadastrale omschrijving afdeling 1 sectie D nr. 71V2, ingediend door Philippe Beckwee wonende Blakmeers 38 te 1790 Affligem.
Artikel 2.
Het college van burgemeester en schepenen te gelasten met de uitvoering van dit besluit overeenkomstig artikel 18 en 19 van het decreet houdende de gemeentewegen van 3 mei 2019, en behoudens administratief beroep, met de realisatie van de gewijzigde gemeenteweg, overeenkomstig artikel 26, 27, 28 en 29 van het aangehaalde decreet.
Artikel 1.
De gemeenteraad gaat akkoord met de verklaring tot het stellen van een gratis grondafstand met een oppervlakte van + 10 ca aan de gemeente, zoals voorzien in de omgevingsaanvraag 2022/0014-VK van 21 juni 2022, voor het afleveren van een omgevingsvergunning voor verkavelen van een goed, Eugeen Bosteelsstraat te 1790 Affligem met als kadastrale omschrijving afdeling 3-Teralfene / sectie A nr. 930R, ingediend door Philippe Beckwée wonende Blakmeers 38 te 1790 Affligem.
Artikel 2.
De dienst Openbare Werken, namens het college van burgemeester en schepenen, te gelasten met de uitvoering van dit besluit overeenkomstig artikel 18 en 19 van het decreet houdende de gemeentewegen van 3 mei 2019, en behoudens administratief beroep, met de realisatie van de gewijzigde gemeenteweg, overeenkomstig artikel 26, 27, 28 en 29 van het aangehaalde decreet.
Artikel 1.
De gemeenteraad gaat akkoord met de verklaring tot het stellen van een gratis grondafstand met een oppervlakte van 19.64 m² aan de gemeente, zoals voorzien in de omgevingsaanvraag 2022/0039 van 17 mei 2022, voor het afleveren van een omgevingsvergunning voor het oprichten van een ééngezinswoning na slopen bestaande woning, Boekhoutstraat 63 te 1790 Affligem met als kadastrale omschrijving afdeling 1-Hekelgem / sectie A nr. 972D, ingediend door Yoshi Van Belle wonende Dorpveld 13 te 1730 Asse.
Artikel 1.
De gemeenteraad gaat akkoord met de verklaring tot het stellen van een gratis grondafstand met een oppervlakte van 21.33 m² aan de gemeente, zoals voorzien in de omgevingsaanvraag 2022/0035 van 10 mei 2022, voor het afleveren van een omgevingsvergunning voor bouwen van een ééngezinswoning, Bellestraat 225 te 1790 Affligem met als kadastrale omschrijving afdeling 2-Essene / sectie nr. 660E, ingediend door Croix Montagne wonende Bellestraat 225 te 1790 Affligem.
Artikel 1.
Artikel 1 van het gemeenteraadsbesluit van 10 november 2020 wordt als volgt vervangen:
De commissie financiën bestaat uit volgende leden:
- Els Van Nieuwenhove
- Leen Steenhoudt
- Dirk Geeraerts, effectieven.
- Bart De Maeseneir
- Aster Van Avermaet, plaatsvervangers.
- Johan Guns
- Rani Berlo, plaatsvervangers.
- Bert De Roeck
- Stijn Stassijns, effectieven
- Elke Van den Winckel
- Jonas Van Vaerenbergh, plaatsvervangers.
- Jeroen Trappers.
Artikel 2.
Afschrift van deze beslissing zal aan de fractieleiders en aan de commissieleden worden toegezonden.
1. Water
2. Controles zwaar verkeer
Sinds de werken op de E40 is het in o.a. de dorpskern van Essene een pak drukker door sluipverkeer waaronder heel wat vrachtwagens.
3. Opvang van Oekraïense vluchtelingen in Affligem
4. Verkeerssituatie Bellestraat
We merken op dat er, behalve op de Bellestraat, niet erg veel extra aandacht getrokken werd op het feit dat de verkeerssituatie gewijzigd is. Vooral in de zijstraten leek ons dat op zijn plaats.
Nu de wegversmalling weg is: worden er een extra maatregelen voorzien om het verkeer in de schoolomgeving te vertragen?
5. Inflatie
De hoge inflatie zal ook een impact hebben op de gemeentekas. Denk maar aan de spilindex die wellicht 4 keer op een goed jaar zal overschreden worden en de verhoging van de prijs van allerhande bouw- en andere materialen.
De antwoorden op bovenstaande vragen vind je terug in het zittingsverslag van de gemeenteraad van 6 september 2022.
De notulen van de vorige zitting van 14 juni 2022 worden goedgekeurd.
Het zittingsverslag van 14 juni 2022 wordt goedgekeurd.
Namens Gemeenteraad,
Frédéric Pipelers
algemeen directeur
Gerda Van Geite
voorzitter