Terug
Gepubliceerd op 30/06/2023

Notulen  Gemeenteraad

di 09/05/2023 - 20:00 Raadzaal
Aanwezig: Gerda Van Geite, voorzitter
Walter De Donder, burgemeester
Tim Herzeel, Herman Steppe, Hans Cornand, Schepenen
Denise De Paepe, voorzitter bijzonder comité voor de sociale dienst
Guy Uyttersprot, Els Van Nieuwenhove, Jill Rollier, Belinda Everaert, Bert De Roeck, Jonas Van Vaerenbergh, Aster Van Avermaet, Elke Van den Winckel, Bart De Maeseneir, Jeroen Roelandt, Rani Berlo, Dirk Geeraerts, Jo Lamberts, Gemeenteraad
Frédéric Pipelers, algemeen directeur
Verontschuldigd: Greet Van Holsbeeck, schepen
Stijn Stassijns, Leen Steenhoudt, Johan Guns, Gemeenteraad
  • Openbare werken / mobiliteit

    • Gratis grondafstand en affectatie in openbaar domein - Overname wegenis ‘Schaapschuur’ van het ID-park Zonnevallei - goedkeuring.

      Aanleiding
      • De wegenis van het ID-park die aangelegd werd in 2012 werd nog niet opgenomen in het openbaar domein.
      Feiten, context, motivering
      • Het proces verbaal van voorlopige aanvaarding van de werken uitgevoerd door DCA dateert van 12 april 2013.
      • Na een overleg tussen de voorzitter van de vereniging der ondernemers gevestigd in het ID-park, de dienst openbare werken en Farys werd overeengekomen om de wegenis, de groenstrook naast de Schaapschuurlos en het bufferbekken, aangeduid op het plan ‘overdracht wegenis’ van 5 november 2019 opgemaakt door de projectontwikkelaar ABB Affligem nv, over te nemen.
      • Alle nutsvoorzieningen worden samen met de wegenis overgenomen.
      • Notaris Joost Eeman, Oudenaardsesteenweg 50, 9000 Gent, maakte de ontwerpakte van kosteloze grondafstand op.
      • Volgens het opmetingsplan van Matthijs Steven bvba van 21/3/2023 bedraagt de totale oppervlakte van de over te nemen wegenis met bufferbekken (perceel 339m) en de groenstrook naast de voetweg (lot 3 en lot 5 op het opmetingsplan) 8.803,75 m² .
      • De akte kan verleden worden na goedkeuring door de gemeenteraad en na het verstrijken van de schorsings- en vernietigingstermijn.
      Juridisch kader
      • Decreet lokaal bestuur van 22 september 2017, artikels 40 en 41.
      • Gemeentewegendecreet van 1 september 2019.
      Financieel kader
      • Deze percelen worden kosteloos aan de gemeente overgedragen.
      Besluit

      Artikel 1.

      De gemeenteraad stemt in met de ontwerpakte en het bijhorende opmetingsplan, inzake de kosteloze overname van perceel 339m (82a 81ca), lot 3 (238,60 m²) en lot 5 (284,15 m²) gekend als Schaapschuur, opgemaakt door Notaris Joost Eeman.

       

      Artikel 2.

      De gemeenteraad keurt de opname door het lokaal bestuur Affligem verworven percelen in het openbaar domein van Affligem goed.

       

      Artikel 3.

      De akte zal verleden worden na het verstrijken van de schorsings- en vernietigingstermijn vanwege de toezichthoudende overheid.

       

      Artikel 4.

      Gerda Van Geite, voorzitter gemeenteraad, en Frédéric Pipelers, algemeen directeur, worden belast met de ondertekening van de akten. 

  • Intergemeentelijke samenwerkingsverbanden

    • TMVS - algemene Jaarvergadering 20 juni 2023 - goedkeuring agenda en agendapunten

      Aanleiding
      • Email van TMVS, 6 april 2023;
      • Uitnodiging TMVS voor de algemene Jaarvergadering van 20 juni 2023.
      Feiten, context, motivering
      • Lokaal bestuur Affligem is aangesloten bij TMVS dv;
      • De oproepingsbrief voor de Algemene Jaarvergadering van TMVS dv op 20 juni 2023, waarin de agenda werd meegedeeld.
      Juridisch kader
      • De bepalingen van het Decreet over het Lokaal Bestuur;
      • De statuten van TMVS dv;
      • De gemeenteraadsbeslissing van 20 december 2022.
      Besluit

      Artikel 1.

      De gemeenteraad beslist goedkeuring te verlenen aan alle punten op de agenda van de Algemene Jaarvergadering TMVS dv van 20 juni 2023 en de daarbij behorende documentatie nodig voor het onderzoek van de agendapunten:

      1. Wijziging van vermogen
      2. Actualisering van bijlagen 1 en 2 aan de statuten ingevolge wijziging van vermogen
      3. Verslag van de Raad van Bestuur over het boekjaar 2022
      4. Verslag van de commissaris
      5. a. Goedkeuring van de jaarrekening over het boekjaar 2022 afgesloten per 31 december 2022
        b. Goedkeuring van de voorgestelde winstverdeling over het boekjaar 2022
      6. Kwijting aan de bestuurders en de commissaris
      7. Actualisering presentievergoeding
      8. Statutaire benoemingen
        Varia

       

      Artikel 2.

      De raad draagt de aangeduide vertegenwoordiger, Hans Cornand, op om namens het bestuur alle akten en bescheiden met betrekking tot de Algemene Jaarvergadering van TMVS dv vastgesteld op 20 juni 2023, te onderschrijven en zijn stemgedrag af te stemmen op het in de beslissing van de gemeenteraad van heden bepaalde standpunt met betrekking tot de agendapunten van voormelde Algemene Jaarvergadering.

       

      Artikel 3.

      Een afschrift van dit besluit zal:

      • hetzij per post t.a.v. TMVS dv, p/a Intercommunaal Beheer Farys, Stropstraat 1 te 9000 Gent;
      • hetzij bij voorkeur per elektronische post naar het e-mailadres 20230620AVTMVS@farys.be verzonden worden.
    • EthiasCo - algemene vergadering 8 juni 2023 - goedkeuring agenda

      Aanleiding

      EthiasCo houdt algemene vergadering op donderdag 8 juni 2023 om 10uur

      Feiten, context, motivering
      • Het lokaal bestuur wordt bij brief van 5 april 2023 uitgenodigd om deel te nemen aan de algemene vergadering van 8 juni 2023;
      • In toepassing van artikel 23 van de statuten wordt deze algemene vergadering gehouden via een digitaal platform en een stemming op afstand;
      • Het lokaal bestuur Affligem is aangesloten bij EthiasCo;
      • Het aantal deelbewijzen, en dus ook stemmen, voor lokaal bestuur Affligem is 1;
      • De agenda van de algemene vergadering ziet er als volgt uit:
      1. Verslag van de raad van bestuur over het boekjaar 2022;
      2. Goedkeuring van de jaarrekeningen afgesloten op 31 december 2022 en bestemming van het resultaat;
      3. Kwijting te verlenen aan de bestuurders voor hun mandaat;
      4. Kwijting te verlenen aan de commissaris voor zijn opdracht;
      5. Statutaire benoemingen - Raad van bestuur;
      6. Statutaire benoemingen - Raadgevend Comité;
      7. Mandaat van commissaris
      Juridisch kader
      • Het decreet van 22 december 2017 over het lokaal bestuur, artikel 41, lid 2, 4°;
      • EthiasCo, een coöperatieve vennootschap die op 27 december 2017 is opgericht en in 2022 is omgevormd tot een besloten vennootschap, bezit: 5% van de aandelen van Ethias NV, aandelen in de energiesector (4,05% van SOCOFE en 13,34% van VEH - Vlaamse Energie Holding), en 0,1% van Ethias Services;
      • De gemeenteraadsbeslissing van 4 juni 2019 houdende Ethias – aanduiding van een vertegenwoordiging voor de algemene vergaderingen (legislatuur 2019-2024).
      Besluit

      Artikel 1. 
      Goedkeuring te geven aan de agendapunten van de algemene vergadering van 8 juni 2023:

      1. Verslag van de raad van bestuur over het boekjaar 2022;
      2. Goedkeuring van de jaarrekeningen afgesloten op 31 december 2022 en bestemming van het resultaat;
      3. Kwijting te verlenen aan de bestuurders voor hun mandaat;
      4. Kwijting te verlenen aan de commissaris voor zijn opdracht;
      5. Statutaire benoemingen - Raad van bestuur;
      6. Statutaire benoemingen - Raadgevend Comité;
      7. Mandaat van commissaris

       

      Artikel 2.
      De reeds door de gemeenteraad van 4 juni 2019 gevolmachtigde gemeentelijke afgevaardigde of plaatsvervangend afgevaardigde (de heer Hans Cornand en respectievelijk de heer Tim Herzeel) te mandateren zijn stemgedrag af te stemmen op de beslissing genomen in de gemeenteraad van heden inzake voormeld artikel 1 van deze gemeenteraadsbeslissing.

       

      Artikel 3.
      Afschrift van deze beslissing zal ter kennisgeving aan het secretariaat van EthiasCo, algemene.vergadering@ethias.be worden toegestuurd.

    • Haviland - algemene vergadering 21 juni 2023 - goedkeuring agenda

      Aanleiding
      • Intercommunale Haviland houdt algemene vergadering op 21 juni 2023, 18.00u in de kantoren van Haviland, Brusselsesteenweg 617 te 1731 ASSE-ZELLIK;
      • E-mail van Ann Scheys, directie-assistente Haviland, 30 maart 2023.
      Feiten, context, motivering
      • Het lokaal bestuur Affligem is aangesloten bij Intercommunale Haviland die werd opgericht op 24 maart 1965 bij oprichtingsakte verschenen in de Bijlage van het Belgisch Staatsblad van 16 april 1965 onder het nummer 8226 en tevens verlengd werd op 23 oktober 2019, verschenen in de Bijlage van het Belgisch Staatsblad van 21 november 2019 onder het nummer 19151652;
      • Intercommunale Haviland is als intergemeentelijk samenwerkingsverband voor de ruimtelijke ordening en de economisch sociale expansie van het arrondissement Halle-Vilvoorde, een dienstverlenende vereniging die wordt beheerst door het decreet lokaal bestuur;
      • De vertegenwoordigers voor een gewone algemene vergadering werden aangeduid voor de volledige duur van de gemeentelijke legislatuur, cq. tot het einde van 2024;
      • De email van 30 maart 2023 waarbij de gemeente wordt uitgenodigd om deel te nemen aan de gewone algemene vergadering van 21 juni 2023, inclusief agenda en bijhorende documentatie voor deze gewone algemene vergadering;
      • de oproepingsbrief van 30 maart 2023 tot de gewone algemene vergadering van Haviland Intercommunale van 21 juni 2023 met volgende agendapunten:
        1. Notulen van de Buitengewone Algemene Vergadering van 14 december 2022: goedkeuring
          (een exemplaar van deze notulen werd per brief op 20 december 2022 aan de deelnemers bezorgd.)
        2. Verslag der activiteiten van het afgelopen boekjaar 2022;
        3. Jaarrekening 2022 met balans, resultatenrekening, sociale balans per 31.12.2022, het voorstel van bestemming van het resultaat en toelichting: goedkeuring (art. 41);
        4. Verslag van de raad van bestuur over het boekjaar afgesloten op 31.12.2022: goedkeuring (art. 41)
        5. Verslag van de commissaris over het boekjaar afgesloten op 31.12.2022: goedkeuring (art. 41);
        6. Bestuur: kwijting aan bestuurders, commissaris (art. 34);
        7. Vaststelling resultaatsbestemming (art. 41);
        8. Toetreding politiezone(s): goedkeuring (art. 8);
        9. Varia.
      Juridisch kader
      • De artikelen 40 en 41 van het Decreet Lokaal Bestuur dat de bevoegdheden van de gemeenteraad bepaalt;
      • Artikel 432 van het Decreet Lokaal Bestuur dat de organisatie regelt van de algemene vergadering van de dienstverlenende vereniging;
      • Artikel 432 van het Decreet Lokaal Bestuur dat bepaalt dat de vaststelling van het mandaat van de vertegenwoordiger dient herhaald te worden voor elke vergadering;
      • De gemeenteraadsbeslissing van 12 maart 2019 houdende algemene vergadering van 28 maart 2019 – goedkeuring van een vertegenwoordiging voor de algemene vergaderingen (legislatuur 2019-2024).
      Besluit

      Artikel 1.
      De agendapunten van de gewone algemene vergadering van Haviland Intercommunale dd. 21 juni 2023 worden goedgekeurd:

      1. Notulen van de Buitengewone Algemene Vergadering van 14 december 2022: goedkeuring
        (een exemplaar van deze notulen werd per brief op 20 december 2022 aan de deelnemers bezorgd.)
      2. Verslag der activiteiten van het afgelopen boekjaar 2022;
      3. Jaarrekening 2022 met balans, resultatenrekening, sociale balans per 31.12.2022, het voorstel van bestemming van het resultaat en toelichting: goedkeuring (art. 41);
      4. Verslag van de raad van bestuur over het boekjaar afgesloten op 31.12.2022: goedkeuring (art. 41)
      5. Verslag van de commissaris over het boekjaar afgesloten op 31.12.2022: goedkeuring (art. 41);
      6. Bestuur: kwijting aan bestuurders, commissaris (art. 34);
      7. Vaststelling resultaatsbestemming (art. 41);
      8. Toetreding politiezone(s): goedkeuring (art. 8);
      9. Varia.
       

      Artikel 2.
      De reeds gevolmachtigde effectieve afgevaardigde en plaatsvervangend afgevaardigde – mevrouw Leen Steenhoudt en respectievelijk mevrouw Els Van Nieuwenhove – gedurende de huidige legislatuur - is gemandateerd om de agendapunten op de gewone algemene vergadering van Haviland Intercommunale dd. 21 juni 2023 goed te keuren.

       

      Artikel 3.

      Het College van Burgemeester en Schepenen wordt gelast met de uitvoering van dit besluit.

      Afschrift van deze beslissing zal aan de Intercommunale Haviland, p/a Brusselsesteenweg 617 te 1731 Asse (Zellik) – t.a.v. mevr. Ann Scheys, Ann.Scheys@Haviland.be worden toegestuurd.

  • Toegevoegde punten

    • Toegevoegd punt GROEN - Fietsbeleidsplan Affligem

      Aanleiding
      • Email van raadslid Jo Lamberts - namens Groen -11 april 2023;
      • Voorstelling van de fietsambitie voor Vlaanderen op 4 april 2023 door bevoegd minister Lydia Peeters.
      Feiten, context, motivering
      • Het engagement binnen het LEKP 1.0 om 1 meter nieuw of structureel opgewaardeerd fietspad extra per inwoner vanaf 2021 t.e.m. 2030. Concreet betekent dit voor Affligem de realisatie van 13.267 m fietspad. Volgens het LEKP komen fietssuggestiestroken, fietsstraten en fietszones niet in aanmerking. Om de veiligheid van de fietser te vergroten waar het nodig is, komt enkel de aanleg en het structureel onderhoud van fietspaden in aanmerking voor het LEKP.
      • Het engagement binnen het Burgemeestersconvenant 2030 om een CO2 reductie van 40% te realiseren.
      • Het gegeven dat de belangrijkste basisvoorwaarde voor een fietsreflex kwalitatieve fietsinfrastructuur is.
      • Het gegeven dat veiligheid een minimumvereiste is voor een succesvol fietsverhaal.
      • Het gegeven dat Affligem met een fietsbeleidsplan de eerste stappen kan zetten om de vooropgestelde modal schift van de Vlaamse regering mee vorm te geven.
      Juridisch kader
      • Gelet op het ondertekenen door de gemeente Affligem van het Burgemeestersconvenant 2030, aangaande de duurzame ontwikkelingsdoelstellingen;
      • Gelet op het Vlaams Energie- en Klimaatplan (VEKP) 2021-2030;
      • Gelet op het Regeerakkoord Vlaamse Regering 2019-2024. Ook de Vlaamse en lokale overheden nemen hun verantwoordelijkheid en geven het goede voorbeeld. Net zoals de Vlaamse Overheid zullen gemeenten, steden, intercommunales, OCMW’s, provincies en autonome gemeentebedrijven worden gevraagd dat zij hun broeikasgassen met 40% reduceren in 2030 ten opzichte van 2015.
      • Gelet op het ondertekenen door de gemeente Affligem van het Lokaal Energie- en Klimaatpact van de Vlaamse Regering en de Vlaamse steden en gemeenten van 4 juni 2021 aangaande het verbintenissen engagement inzake de algemene engagementen en de vier werven behoudend 16 specifieke doelstellingen.
      • Gelet op het ‘FIT for 55’-pakket van de Europese Commissie waardoor Europese regelgeving in overeenstemming wordt gebracht met de doelstelling van de Europese Unie om in 2030 de netto-uitstoot van broeikasgassen met ten minste 55% te verminderen ten opzichte van 1990. Met als gevolg de visienota van de Vlaamse Regering van 5 november 2021 ‘Bijkomende maatregelen Klimaat’ met een extra pakket aan maatregelen voor een reductie van 40% broeikasgasuitstoot (ten opzichte van 2005) voor de sectoren transport, bouw, landbouw, afval en industrie.
      • Gelet op art. 2 van het Decreet Lokaal Bestuur: “De gemeenten zijn overeenkomstig artikel 41 van de Grondwet bevoegd voor de aangelegenheden van gemeentelijk belang. Voor de verwezenlijking daarvan kunnen ze alle initiatieven nemen. Ze beogen om bij te dragen aan de duurzame ontwikkeling van het gemeentelijk gebied.”
      Publieke stemming
      Aanwezig: Gerda Van Geite, Walter De Donder, Tim Herzeel, Herman Steppe, Hans Cornand, Denise De Paepe, Guy Uyttersprot, Els Van Nieuwenhove, Jill Rollier, Belinda Everaert, Bert De Roeck, Jonas Van Vaerenbergh, Aster Van Avermaet, Elke Van den Winckel, Bart De Maeseneir, Jeroen Roelandt, Rani Berlo, Dirk Geeraerts, Jo Lamberts, Frédéric Pipelers
      Voorstanders: Guy Uyttersprot, Belinda Everaert, Bert De Roeck, Jonas Van Vaerenbergh, Elke Van den Winckel, Jo Lamberts
      Tegenstanders: Gerda Van Geite, Walter De Donder, Tim Herzeel, Herman Steppe, Hans Cornand, Denise De Paepe, Els Van Nieuwenhove, Jill Rollier, Aster Van Avermaet, Bart De Maeseneir, Jeroen Roelandt, Rani Berlo, Dirk Geeraerts
      Resultaat: Met 6 stemmen voor, 13 stemmen tegen
      Besluit

      Met 6 stemmen voor (Guy Uyttersprot, Belinda Everaert, Bert De Roeck, Jonas Van Vaerenbergh, Elke Van den Winckel, Jo Lamberts), 13 stemmen tegen (Gerda Van Geite, Walter De Donder, Tim Herzeel, Herman Steppe, Hans Cornand, Denise De Paepe, Els Van Nieuwenhove, Jill Rollier, Aster Van Avermaet, Bart De Maeseneir, Jeroen Roelandt, Rani Berlo, Dirk Geeraerts)

       

      Artikel 1.
      Dit punt werd verworpen.

  • Mondelinge vragen

    • Bijkomende mondelinge vragen - Jo Lamberts – namens Groen Affligem

      Aanleiding
      • E-mail van raadslid Jo Lamberts - namens Groen Affligem - 3 mei 2023.
      Feiten, context, motivering

      1. Commissie openbare werken
      De vraag om de herinrichting van Hekelgem dorp ook te bespreken in een commissie openbare werken werd niet beantwoord. Ik herhaal die vraag graag opnieuw.
      Het antwoord: “nog geen datum” afgesproken volstaat voor mij niet. We zijn inmiddels twee maanden verder, ik verwacht ASAP een datum voor de commissie.

       

      2. Asfalteringsbeleid

      Zoals in de pers aangegeven lijkt Affligem een enorme inhaalbeweging te doen in onderhoudswerken.
      Daarbij werd geen rekening gehouden met de adviezen van het AVM. Is het lokale bestuur van plan om in de toekomst wel rekening te houden met adviezen van zijn adviesraden? Er wordt aangegeven dat er geen budgettaire ruimte is voor investeren in voet- en fietspaden. Tegelijk werd er geen gebruik gemaakt van subsidie mogelijkheden zoals het plan Kopenhagen of het fietsfonds. Kan schepen Herzeel mij verduidelijken hoe ik de uitspraak: “wij trachten altijd zaken te realiseren die mogelijk zijn” moet interpreteren? Of moet ik concluderen dat het aanvragen van subsidies “niet mogelijk is” voor dit lokale bestuur?

       

      3. Brug E40 Balleistraat
      Ik begrijp uit de antwoorden dat het lokale bestuur de adviezen van het AVM en het AWV naast zich neerlegt en een geheel eigen invulling geeft aan mobiliteit.
      Er werd een mobiliteitsstudie uitgevoerd door Arcadis:

      • is dat een nieuwe studie ikv de herinrichting van deze brug?
      • welk advies volgt er uit deze studie?

       

      4. Fair Trade.
      In het verslag van het DB van de GROS van 14 maart 2023 staat te lezen dat de titel van Fair Trade gemeente wordt herbevestigd.

      1. In het CBS van 3 april 2023 werd beslist werkkledij te leasen. Werd er hierbij gekozen voor kledij met een Fair Wear label?
      2. In het CBS van 12 april 2023 werd beslist tot aankoop van koffieautomaten en toebehoren, waaronder koffiebonen, -poeder, cacaopoeder en suiker. Werd er hierbij gekozen voor Fair Trade producten?
       

      5. Speeltuinen
      In het verslag van het CBS van 12 april 2023 is het relaas te lezen van de controle van de speeltuinen in Affligem door speeltuinveilig en Europlay.

      1. De speeltuin t.h.v de Bellekouter, recent aangelegd, schiet tekort in speelwaarde. Op welke manier werd de speeltuin gepland? Waarom werd het tekort in speelwaarde niet gedetecteerd tijdens de ontwerpfase?
      2. Is er naast het plan voor opwaardering van de verschillende speeltuinen ook voorzien in opvolging en onderhoud?
      3. Gezien het budget van 3 jaar, uit de meerjarenplanning, wordt samengevoegd, blijft er nog budgettaire ruimte over om bijkomende speelruimte te creëren? Er zijn nu 4 speeltuinen voor het volledige grondgebied.
      4. Is er ambitie om voor elk kind op wandelafstand speelnatuur te creëren?
       

      6. Renovatielening met uitgestelde betaling
      Via de provincie Vlaams-Brabant wordt de mogelijkheid aangeboden om een renovatielening aan te gaan om een eigen woning energiezuiniger te maken. Het maximale bedrag van € 30.000,00 dient pas terugbetaald te worden bij de verkoop van die woning.
      Affligem neemt niet deel aan dit provinciale initiatief. In het energiezuiniger maken van privé woningen zit veel potentieel voor het beperken van de CO2 uitstoot (27% van de totale uitstoot komt van huishoudens). Wat is de motivatie voor de niet deelname?

       

      7. Kapvergunningen
      Er worden in Affligem vrij vlot kapvergunningen afgeleverd, met vaak bedenkelijke compensaties. De meest recente, te lezen in punt 20 van het verslag van het CBS van 12 april 2023, vergunt het kappen van 19 bomen met een compensatie van 6 bomen. Een nettoresultaat van -13 bomen.

      1. Hoeveel kapvergunningen werden er afgeleverd in 2022?
      2. In welk saldo resulteert dit gekapte bomen versus gecompenseerde bomen?
      3. Op welke manier wordt de compensatie opgevolgd/gecontroleerd?

       

      8. Ambities voor natuur
      In het verslag van het CBS van 3 april 2023 wordt de samenwerking met het regionaal landschap Pajot & Zenne herbevestigd. Ik kan dat alleen maar toejuichen, die mensen leveren schitterend werk.

      1. Affligem telt inmiddels 3 GNOP’s, wat nog steeds een vreemde benaming is. Maar de tijdsinvestering blijft beperkt tot 75 dagen per jaar. Is dit voldoende om de natuurambities te realiseren?
      2. Wat is de visie, wat zijn de ambities van het lokale bestuur wat betreft natuur?

      Streefdoel Europa en WHO is 30% van het opp beschermde natuur tegen 2030, op lange termijn 50%
      Lokaal:

      • Inzetten op verbindingen tussen natuurgebieden
      • 20% van de oppervlakte herstellen ikv behoud biodiversiteit
      • Bosuitbreiding
      • Aandacht voor verkeersslachtoffers op basis van vademecum natuurtechniek
      • Lokaal soortenplan (dieren en planten)

      Ontharding, aanpak in Affligem

      Besluit

      De antwoorden op bovenstaande vragen vind je terug in het zittingsverslag van de gemeenteraad van 9 mei 2023.

    • Bijkomende mondelinge vragen - Stijn Stassijns – namens N-VA

      Aanleiding

      E-mail van raadslid Stijn Stassijns - namens N-VA - 4 mei 2023.

      Feiten, context, motivering
      1. We lezen dat voor dorp Hekelgem een projectgroep bezig is met de plannen.
        Uit welke deelnemers bestaat die projectgroep? Waarom is de commissie openbare werken niet betrokken?
      Besluit

      Het antwoord op bovenstaande vraag vind je terug in het zittingsverslag van de gemeenteraad van 9 mei 2023.

  • Goedkeuring notulen vorige zitting

    • Notulen en zittingsverslag

      Besluit

      De notulen van de vorige zitting van 18 april 2023 worden goedgekeurd.
      Het zittingsverslag van 18 april 2023 wordt goedgekeurd.

Namens Gemeenteraad,

Frédéric Pipelers
algemeen directeur

Gerda Van Geite
voorzitter