Artikel 1.
Toelating wordt verleend aan de aanvrager van 14 mei 2024 tot en met 22 mei 2024 om aanvullende verkeerstekens op de openbare weg te plaatsen zoals bepaald in dit besluit. Deze toelating is geldig voor de duur van de werken die de aanvrager zal uitvoeren in de Portugeesstraat en Krekelweg in 1790 Affligem. Alles wordt dagelijks opgeruimd na de werken. Er kan geen verlenging van de vergunning verleend worden. Werken met omleiding.
Artikel 2.
Er wordt gewerkt in twee fasen. Fase 2 en fase 1 mogen niet tegelijkertijd worden gestart. Fase 2 mag pas gestart worden wanneer fase 1 volledig afgewerkt is.
Artikel 3.
Signalisatie: de signalisatieplannen met omleiding bijgevoegd aan deze beslissing en opgemaakt door de aannemer worden goedgekeurd. Zwakke weggebruikers worden voorzien van een veilige zone. De aannemer dient te voorzien in (een) nadarhekken ter hoogte van de werkput(ten).
Artikel 4.
De signalisatie van de werken moet aangebracht worden met de meeste zorg en moet tijdens de volledige duur van de werken zuiver en in stand gehouden worden zodanig dat zij voor de weggebruikers identificeerbaar blijft.
Artikel 5.
Deze toelating moet zich op de werf bevinden en vertoond worden op elk verzoek van de bevoegde overheid.
Artikel 6.
De werken mogen slechts beginnen wanneer de signalisatie aangebracht is.
Artikel 7.
§1. Al de verkeersborden moeten van het retroflecterend type of van het type met eigen verlichting zijn.
§2. De afwisselende witte en rode strepen op de hekken, de bakens en de verkeerkegels moeten retroflecterend zijn.
§3. De bepalingen betreffende de afmetingen en de plaatsing van de verkeerstekens, voorzien in het ministerieel besluit van 11 november 1976, waarbij de minimumafmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens worden bepaald, zijn van toepassing.
§4. De signalisatie moet conform zijn aan de bepalingen uit het standaardbestek 250 voor de wegenbouw.
Artikel 8.
Buiten de werkuren, onder meer 's avonds evenals gedurende het weekend en telkens als het werk voor een bepaalde tijd onderbroken wordt, worden de verkeersborden die er dan niet meer nodig zijn, bedekt of weggenomen.
Artikel 9.
§1. Wanneer een verlichtingstoestel is voorzien, werkt het tussen het vallen van de avond en het aanbreken van de dag en in alle omstandigheden wanneer het niet meer mogelijk is duidelijk te zien tot op een afstand van ongeveer tweehonderd meter.
§2. Bij helder weer moet de verlichting de signalisatie zichtbaar maken op ten minste 150 meter.
Artikel 10.
Indien aan het begin van de werf een hek geplaatst wordt, beslaat het een breedte die minstens gelijk is aan deze welk nodig is om de werken in alle veiligheid te kunnen uitvoeren.
Artikel 11.
De aanvrager is gehouden de voorschriften van het ministerieel besluit van 7 mei 1999 betreffende het signaleren van werken en verkeersbelemmeringen op de openbare weg, na te leven.
Artikel 12.
Indien de signalisatie niet werd aangebracht volgens de vigerende wettelijke voorschriften, zal dit door toedoen van het gemeentebestuur gebeuren op kosten van de aanvrager.
Artikel 13.
De uitvoerder van de werken is gehouden een bord te plaatsen op de werf met vermelding van de naam van de opdrachtgever (firma), alsook het telefoonnummer van een verantwoordelijke van de firma welke de werken laat uitvoeren.
Artikel 14.
De rijweg mag niet opgebroken worden.
Artikel 15.
Alle herstellingen dienen uitgevoerd te worden volgens het typebestek 250 van de Vlaamse Gemeenschap.
Artikel 16.
De werkput moet na de werken hersteld zijn conform TB250. Indien de werkput niet definitief hersteld wordt, zal de werkput tijdelijke hersteld worden in klinkers, dit voor het beschermen van de zwakke weggebruikers. Er moet na de definitieve herstelling een foto bezorgd worden aan de dienst openbare werken, waaruit blijkt dat de herstelling van het asfalt volgens TB250 werd uitgevoerd.
Artikel 17.
De aanvrager zal een drietal dagen voorafgaandelijke aan de werken alle aangelanden verwittigen.
Artikel 18.
De aanvrager zal een drietal dagen voorafgaandelijke aan de werken een e-mail sturen naar de dienst openbarewerken@affligem.be en aan de politiezone TARL pz.tarl.wijk.affligem@police.belgium.eu met de exacte startdatum.
Artikel 19.
De aanvrager zal, indien van toepassing, instaan voor de ophaling van het huisvuil (ofwel doorgang verlenen aan Ilva ofwel een ophaalpunt voorzien). Hiervoor zal de aanvrager contact opnemen met Ilva; wegenwerken@ilva.be en/of info@ilva.be.
Artikel 20.
De aanvrager zal, indien van toepassing, De Lijn informeren over de geplande werken en de mogelijke hinder, omleidingen.vvrvlaamserand@delijn.be.
Artikel 21.
De aanvrager zal, indien van toepassing, alle hulpdiensten in kennis stellen van wegeniswerken met omleiding.