Artikel 1.
Toelating wordt verleend aan de aanvrager van 21 augustus 2023 tot en met 1 september 2023 om aanvullende verkeerstekens op de openbare weg te plaatsen zoals bepaald in dit besluit. Deze toelating is geldig voor de duur van de werken die de aanvrager zal uitvoeren in de Rozenlaan - Driesstraat - Langeweg in 1790 Affligem. Alles wordt dagelijks opgeruimd na de werken. Er kan geen verlenging van de vergunning verleend worden. Duur van de werken: 7 werkdagen. Werken met omleiding.
Artikel 2.
Er wordt gewerkt in drie fasen. Fase 3 en fase 2 en fase 1 mogen niet tegelijkertijd worden gestart. Fase 2 mag pas gestart worden wanneer fase 1 volledig afgewerkt is. Fase 3 mag pas gestart worden wanneer fase 1 en fase 2 volledig afgewerkt is.
Artikel 3.
Signalisatie: de signalisatieplannen - fase 1 en fase 3 - bijgevoegd aan deze beslissing en opgemaakt door de aannemer Tasoz worden goedgekeurd. Zwakke weggebruikers worden voorzien van een veilige zone. De aannemer dient te voorzien in (een) nadarhekken ter hoogte van de werkput(ten).
Fase 2 zal in synergie met Renotec/Farys uitgevoerd worden. Het signalisatieplan opgemaakt door Renotec blijft van toepassing (projectleider Vic Ulten +32 474 71 98 82).
Artikel 4.
De signalisatie van de werken moet aangebracht worden met de meeste zorg en moet tijdens de volledige duur van de werken zuiver en in stand gehouden worden zodanig dat zij voor de weggebruikers identificeerbaar blijft.
Artikel 5.
Deze toelating moet zich op de werf bevinden en vertoond worden op elk verzoek van de bevoegde overheid.
Artikel 6.
De werken mogen slechts beginnen wanneer de signalisatie aangebracht is.
Artikel 7.
§1. Al de verkeersborden moeten van het retroflecterend type of van het type met eigen verlichting zijn.
§2. De afwisselende witte en rode strepen op de hekken, de bakens en de verkeerkegels moeten retroflecterend zijn.
§3. De bepalingen betreffende de afmetingen en de plaatsing van de verkeerstekens, voorzien in het ministerieel besluit van 11 november 1976, waarbij de minimumafmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens worden bepaald, zijn van toepassing.
§4. De signalisatie moet conform zijn aan de bepalingen uit het standaardbestek 250 voor de wegenbouw.
Artikel 8.
Buiten de werkuren, onder meer 's avonds evenals gedurende het weekend en telkens als het werk voor een bepaalde tijd onderbroken wordt, worden de verkeersborden die er dan niet meer nodig zijn, bedekt of weggenomen.
Artikel 9.
§1. Wanneer een verlichtingstoestel is voorzien, werkt het tussen het vallen van de avond en het aanbreken van de dag en in alle omstandigheden wanneer het niet meer mogelijk is duidelijk te zien tot op een afstand van ongeveer tweehonderd meter.
§2. Bij helder weer moet de verlichting de signalisatie zichtbaar maken op ten minste 150 meter.
Artikel 10.
Indien aan het begin van de werf een hek geplaatst wordt, beslaat het een breedte die minstens gelijk is aan deze welk nodig is om de werken in alle veiligheid te kunnen uitvoeren.
Artikel 11.
De aanvrager is gehouden de voorschriften van het ministerieel besluit van 7 mei 1999 betreffende het signaleren van werken en verkeersbelemmeringen op de openbare weg, na te leven.
Artikel 12.
Indien de signalisatie niet werd aangebracht volgens de vigerende wettelijke voorschriften, zal dit door toedoen van het gemeentebestuur gebeuren op kosten van de aanvrager.
Artikel 13.
De uitvoerder van de werken is gehouden een bord te plaatsen op de werf met vermelding van de naam van de opdrachtgever (firma), alsook het telefoonnummer van een verantwoordelijke van de firma welke de werken laat uitvoeren.
Artikel 14.
De rijweg mag niet opgebroken worden.
Artikel 15.
Er wordt gewerkt met een boring thv Rozenlaan en Driesstraat. Er wordt geen doorsteek toegestaan.
Artikel 16.
Alle herstellingen dienen uitgevoerd te worden volgens het typebestek 250 van de Vlaamse Gemeenschap.
Artikel 17.
De werkput moet na de werken hersteld zijn conform TB250. Indien de werkput niet definitief hersteld wordt, zal de werkput tijdelijke hersteld worden in klinkers, dit voor het beschermen van de zwakke weggebruikers. Er moet na de definitieve herstelling een foto bezorgd worden aan de dienst openbare werken, waaruit blijkt dat de herstelling van het asfalt volgens TB250 werd uitgevoerd.
Artikel 18.
De aanvrager zal een drietal dagen voorafgaandelijke aan de werken alle aangelanden verwittigen.
Artikel 19.
De aanvrager zal instaan voor de ophaling van het huisvuil (ofwel doorgang verlenen aan ILVA ofwel een ophaalpunt voorzien). Hiervoor zal de aanvrager contact opnemen met ILVA.
wegenwerken@ilva.be
info@ilva.be
Artikel 20.
De aanvrager zal een drietal dagen voorafgaandelijke aan de werken een e-mail sturen naar de dienst openbarewerken@affligem.be en aan de politiezone TARL pz.tarl.wijk.affligem@police.belgium.eu met de exacte startdatum.
Artikel 21.
De aanvrager zal contact opnemen met De Lijn voor de juiste datum door te geven wanneer de werken uitgevoerd worden.
Luc.daniels@delijn.be
Peter.lombaerts@delijn.be
Tel 016 31 36 55
Artikel 22.
De werken mogen pas gestart worden na 09.00 uur.
Artikel 23.
Tasoz of de aanvrager zal de Basisschool Affligem De Regenboog contacteren aangaande de wegeniswerken in de Driesstraat en Rozenlaan. De Basisschool moet steeds toegankelijk zijn.
Artikel 24.
Tasoz of de aanvrager zal de bewoner van huisnummer Langeweg 49 (Dokter De Roover) contacteren aangaande de wegeniswerken in de Langeweg. De Langeweg moet steeds toegankelijk zijn. Dit is een dokterspraktijk.