Artikel 1.
Onder het begrip "dagelijks personeelsbeheer" worden volgende bevoegdheden begrepen :
1. Prestaties e.d.
2. Evaluatie
3. Vorming
4. Salaris
5. Verloven en afwezigheden
Artikel 2.
De raad neemt kennis van het feit dat de algemeen directeur geen budgethouder is voor de bevoegdheden die tot het dagelijks personeelsbeheer behoren.
Artikel 3.
De algemeen directeur kan volgende bevoegdheden delegeren naar de diensthoofden, zoals in het organogram aangeduid :
Artikel 4
De algemeen directeur rapporteert aan het college van burgemeester en schepenen en aan het vast bureau over de besluiten die in het kader van dagelijks personeelsbeheer respectievelijk voor het personeel van de gemeente en van het openbaar centrum voor maatschappelijk welzijn werden genomen.
Artikel 5
Alle vorige beslissingen houdende vaststelling van het dagelijks personeelsbeheer worden opgeheven.
Artikel 1.
De raad voor maatschappelijk welzijn gaat akkoord dat vanaf 1 januari 2025 aan de diensten voor gezinszorg, erkend door de Vlaamse Gemeenschap en werkzaam op het grondgebied van Affligem, per gepresteerd uur gezins- en bejaardenhulp, een tussenkomst van 0,35 euro per uur, wordt toegekend.
Artikel 2.
Deze tussenkomst zal slechts worden uitbetaald na voorlegging - door de erkende dienst voor gezinszorg -, van een driemaandelijkse prestatiestaat met vermelding van de gepresteerde uren per cliënt woonachtig in Affligem.
Artikel 3.
Een overeenkomst zal worden afgesloten met elke dienst voor gezinszorg.
Artikel 4.
De in de artikel 3 bedoelde overeenkomst goed te keuren, volgens de tekst als bijlage.
Artikel 5.
De in de artikel 3 bedoelde overeenkomst is slechts geldig voor één jaar, met ingang van 1 januari 2025.
Artikel 6.
Deze vorm van tussenkomst zal worden bekendgemaakt via de ter beschikking staande middelen (webstek van de gemeente, infoblad, ...).
Artikel 7.
Het vast bureau zal worden gelast met de uitvoering van dit besluit.
Artikel 8.
Deze beslissing zal worden opgenomen op de lijst met een beknopte beschrijving van beslissingen die digitaal aan de Provinciegouverneur zullen worden bezorgd.
De jaarlijkse hernieuwing van de samenwerkingsovereenkomst met de Kringwinkel Zuid-Oost Vlaanderen Vzw (sociale economie initiatief) in het kader van artikel 60 §7/TWE.
Artikel 1.
De raad voor maatschappelijk welzijn gaat akkoord met de verlenging van de samenwerkingsovereenkomst, in verband met 2 tewerkstellingsplaatsen artikel 60 §7/TWE, voor 1 jaar (2025), met de Kringwinkel Zuid-Oost Vlaanderen Vzw.
Artikel 2.
Een afschrift van deze beslissing en de samenwerkingsovereenkomst worden aan de Kringwinkel Zuid-Oost Vlaanderen Vzw toegestuurd.
Artikel 3.
Deze beslissing zal opgenomen worden op de lijst met een beknopte beschrijving van beslissingen die digitaal aan de Provinciegouverneur wordt bezorgd.
De jaarlijkse hernieuwing van de samenwerkingsovereenkomst met 3Wplus Werk (sociale economie initiatief) in het kader van artikel 60 §7/TWE.
Artikel 1.
De raad voor maatschappelijk welzijn gaat akkoord met de vernieuwing van de samenwerkingsovereenkomst voor één tewerkstellingsplaats, in verband met artikel 60 §7/TWE, voor één jaar (2025), met 3Wplus Werk Vzw.
Artikel 2.
Een afschrift van deze beslissing en de samenwerkingsovereenkomst worden aan 3Wplus Werk Vzw toegestuurd.
Artikel 3.
Deze beslissing zal opgenomen worden op de lijst met een beknopte beschrijving van beslissingen die digitaal aan de Provinciegouverneur wordt bezorgd.
• Decreet lokaal bestuur van 22 december 2017 - artikel 392 §1
• Statuten van ILV Regionaal Woonbeleid Noord-Pajottenland
Artikel 1.
De raad voor maatschappelijk welzijn neemt kennis van de gemeenteraadsbeslissing (22/01) om schepen Denise De Paepe bevoegd voor woonbeleid voor te dragen als effectief lid voor het beheerscomité van ILV Regionaal Woonbeleid Noord-Pajottenland en Leen Steenhoudt wordt voorgedragen als plaatsvervangend lid.
Artikel 2.
ILV Regionaal Woonbeleid Noord-Pajottenland wordt van deze beslissing op de hoogte gebracht.
Artikel 1.
aan te duiden als afgevaardigden van het OCMW in de algemene vergadering van Woonzorgcentrum Van Lierde vzw.
Artikel 2.
Afschrift van deze raad voor maatschappelijk welzijn beslissing zal – ter kennisgeving – worden toegestuurd naar de respectievelijke stichtende vzw’s en naar betrokken RMW afgevaardigden.
Artikel 1.
aan te duiden als afgevaardigden van het OCMW in de raad van bestuur van Woonzorgcentrum Van Lierde vzw.
Artikel 2.
Afschrift van deze beslissing van de raad voor maatschappelijk welzijn zal – ter kennisgeving – worden toegestuurd naar de respectievelijke stichtende vzw’s en naar betrokken OCMW afgevaardigden.
De notulen van de vorige zitting van 17 december 2024 worden goedgekeurd.
Het zittingsverslag van 17 december 2024 wordt goedgekeurd.
Namens Raad voor Maatschappelijk Welzijn,
Frédéric Pipelers
algemeen directeur
Lander De Backer
voorzitter