Artikel 1.
Toelating wordt verleend van 13 november 2023 tot en met 24 november 2023 aan de aanvrager om aanvullende verkeerstekens op de openbare weg te plaatsen zoals bepaald in dit besluit. Deze toelating is geldig voor de duur van de werken die de aanvrager zal uitvoeren in de Bellestraat ter hoogte van huisnummers 15. Alles wordt dagelijks opgeruimd na de werken. Er kan geen verlenging verleend worden. Duur van de werken: 1 werkdag.
Artikel 2.
Signalisatie. Het signalisatieplan bijgevoegd aan deze beslissing en opgemaakt door de aannemer, wordt goedgekeurd.
Er dient tijdens de duur van de werken steeds doorgang te zijn voor alle verkeer.
Zwakke weggebruikers worden voorzien van een veilige zone. De aannemer dient te voorzien in nadarhekken dit ter hoogte van de werkput. Volgens de aangeleverde plannen zullen de werken uitgevoerd worden naast het rode betonnen fietspad (in de berm).
Artikel 3.
De signalisatie van de werken moet aangebracht worden met de meeste zorg en moet tijdens de volledige duur van de werken zuiver en in stand gehouden worden zodanig dat zij voor de weggebruikers identificeerbaar blijft.
Artikel 4.
Deze toelating moet zich op de werf bevinden en vertoond worden op elk verzoek van de bevoegde overheid.
Artikel 5.
De werken mogen slechts beginnen wanneer de signalisatie volledig aangebracht is.
Artikel 6.
§1. Al de verkeersborden moeten van het retroflecterend type of van het type met eigen verlichting zijn.
§2. De afwisselende witte en rode strepen op de hekken, de bakens en de verkeerkegels moeten retroflecterend zijn.
§3. De bepalingen betreffende de afmetingen en de plaatsing van de verkeerstekens, voorzien in het ministerieel besluit van 11 november 1976, waarbij de minimumafmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens worden bepaald, zijn van toepassing.
§4. De signalisatie moet conform zijn aan de bepalingen uit het standaardbestek 250 voor de wegenbouw.
Artikel 7.
Buiten de werkuren, onder meer 's avonds evenals gedurende het weekend en telkens als het werk voor een bepaalde tijd onderbroken wordt, worden de verkeersborden die er dan niet meer nodig zijn, bedekt of weggenomen.
Artikel 8.
§1. Wanneer een verlichtingstoestel is voorzien, werkt het tussen het vallen van de avond en het aanbreken van de dag en in alle omstandigheden wanneer het niet meer mogelijk is duidelijk te zien tot op een afstand van ongeveer tweehonderd meter.
§2. Bij helder weer moet de verlichting de signalisatie zichtbaar maken op ten minste 150 meter.
Artikel 9.
Indien aan het begin van de werf een hek geplaatst wordt, beslaat het een breedte die minstens gelijk is aan deze welk nodig is om de werken in alle veiligheid te kunnen uitvoeren.
Artikel 10.
De aanvrager is gehouden de voorschriften van het ministerieel besluit van 7 mei 1999 betreffende het signaleren van werken en verkeersbelemmeringen op de openbare weg, na te leven.
Artikel 11.
Indien de signalisatie niet werd aangebracht volgens de vigerende wettelijke voorschriften, zal dit door toedoen van het gemeentebestuur gebeuren op kosten van de aanvrager.
Artikel 12.
De uitvoerder van de werken is gehouden een bord te plaatsen op de werf met vermelding van de naam van de opdrachtgever (firma), alsook het telefoonnummer van een verantwoordelijke van de firma welke de werken laat uitvoeren.
Artikel 13.
Alle herstellingen dienen uitgevoerd te worden volgens het typebestek 250 van de Vlaamse Gemeenschap.
Artikel 14.
De werkput moet na de werken hersteld zijn conform TB250. Indien de werkput niet definitief hersteld wordt, zal de werkput tijdelijke hersteld worden in klinkers, dit voor het beschermen van de zwakke weggebruikers. Er moet na de definitieve herstelling een foto bezorgd worden aan de dienst openbare werken, waaruit blijkt dat de herstelling van het asfalt volgens TB250 werd uitgevoerd.
Artikel 15.
De aanvrager zal een drietal dagen voorafgaandelijk aan de werken alle aangelanden verwittigen.
Artikel 16.
De aanvrager zal een drietal dagen voorafgaandelijk aan de werken een e-mail sturen naar de dienst openbarewerken@affligem.be en aan de politiezone TARL pz.tarl.wijk.affligem@police.belgium.eu met de exacte startdatum.
Artikel 17.
De rijweg en het rode betonnen fietspad mag niet opgebroken worden.
Artikel 18.
Indien het rode betonnen fietspad toch opgebroken dient te worden, neemt de aannemer contact op met de dienst openbare werken van de gemeente Affligem via openbarewerken@affligem.be. Het herstel van het fietspad in rode beton dient zeer nauwkeurig te worden uitgevoerd, over zijn ganse breedte en van voeg tot voeg - minimum 2,50 m. (TB 250). De snelbeton (met een maximale uithardingstijd van 5 dagen) dient te worden aangeleverd in de rode kleur vanuit de centrale. Indien het fietspad na het einde van de werken niet definitief hersteld wordt, zal het fietspad tijdelijk hersteld worden in klinkers, dit voor het beschermen van de zwakke weggebruikers.
Artikel 19.
De aanvrager zal, indien van toepassing, instaan voor de ophaling van het huisvuil (ofwel doorgang verlenen aan Ilva ofwel een ophaalpunt voorzien). Hiervoor zal de aanvrager contact opnemen met Ilva; wegenwerken@ilva.be en/of info@ilva.be.
Artikel 20.
De aanvrager zal, indien van toepassing, De Lijn informeren over de geplande werken en de mogelijke hinder, omleidingen.vvrvlaamserand@delijn.be